نفرات برتر کنکور ۹۹ در چه مدارسی تحصیل کردند؟

کد خبر: 1021727

در بین نفرات برتر ۴ رشته کنکور ۹۹ دانش آموزان سمپادی و نمونه دولتی توانستند در مقایسه با مدارس غیر انتفاعی بیشترین رتبه‌های برتر را کسب کنند.

نفرات برتر کنکور ۹۹ در چه مدارسی تحصیل کردند؟

روزنامه فرهیختگان: نکته قابل‌تامل درباره نفرات برتر کنکور امسال برخلاف داوطلبان سال گذشته، مدارس محل تحصیل آنهاست؛ چراکه سال گذشته تقریبا اکثر داوطلبانی که توانسته بودند در زمره ۱۰ یا ۵ نفر برتر گروه‌های مختلف آزمایشی قرار بگیرند، افرادی بودند که زمانی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کردند، اما به‌نظر می‌رسد امسال دانش‌آموزان سمپادی و تیزهوشان در میدان رقابت با غیرانتفاعی‌ها، برگ‌برنده را در دست گرفته‌اند و توانسته‌اند شاخ غول کنکور را بشکنند.

مساله جالب‌تر اینکه در میان برترین‌های امسال داوطلبی از استان سیستان‌وبلوچستان است که توانسته رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی را کسب کند و توانسته خود را درجمع ۱۰ نفر اول این گروه آزمایشی جای دهد.

همچنین رتبه هفتم این گروه آزمایشی نیز در مدرسه‌ای کاملا دولتی درس خوانده؛ موضوعی که با توجه به اتفاقات چندسال اخیر و عدم حضور دانش‌آموزان این مدارس در نفرات برتر کنکور می‌تواند مساله‌ای امیدبخش برای دانش‌آموزان دولتی باشد.

وضعیت برای نفرات برتر کنکور علوم‌تجربی نیز به‌نفع دانش‌آموزان سمپادی تمام شده چراکه تنها یک نفر در میان آن‌ها از مدرسه غیرانتفاعی به این جایگاه رسیده است.

در علوم‌انسانی، اما شرایط ویژه‌تری حاکم است، به‌عبارت دیگر اکثر ۱۰ نفر برتر این گروه از دانش‌آموزان مدارس نمونه‌دولتی‌ای هستند. در گروه آزمایشی هنر و زبان نیز جز نفر اول و چهارم گروه هنر که در مدرسه غیرانتفاعی درس خوانده‌اند، مابقی همگی جزء دانش‌آموزان سمپادی کشور به‌شمار می‌روند.

نفرات برتر کنکور در چه مدارسی تحصیل کردند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها