ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی» لو رفت! +تصاویر

کد خبر: 1040004

با دستگیری دزدانی که کابل‌های برق فشار قوی را در هسته مرکزی شهر مشهد می‌ربودند نه تنها ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی» لو رفت بلکه با کشف کارگاه محل سوزاندن روکش کابل ها، یک انبار بزرگ انواع لوازم سرقتی نیز مقابل دیدگان نیرو‌های انتظامی قرار گرفت

ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی» لو رفت! +تصاویر

خراسان: بررسی قطعی برق طی ماه‌های گذشته در بسیاری از مناطق شهر، نشان می‌داد که سارقان به کابل‌های برق فشار قوی دستبرد زده اند و با بریدن بخشی از کابل دکل‌های برق، منطقه بزرگی را در تاریکی فرو برده اند. این سرقت‌ها در حالی به هسته مرکزی شهر رسید که قطعی برق در منطقه سناباد، مشکلات زیادی را برای کسبه، اهالی و شرکت‌های دولتی و خصوصی به وجود آورد. به همین دلیل و با صدور دستوری ویژه از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) تلاش اطلاعاتی گسترده‌ای از سوی نیرو‌های انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملان دستبرد به کابل‌های برق فشار قوی آغاز شد.

ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی» لو رفت! +تصاویر

به گزارش خراسان، با توجه به اهمیت موضوع، بررسی مناطق جغرافیایی و چگونگی وقوع جرم در کلانتری سناباد مشهد، زیر ذره بین فعالیت‌های پلیسی قرار گرفت و بدین ترتیب گروه مشترکی از نیرو‌های گشت نامحسوس و تجسس، با فرماندهی و نظارت مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری سناباد) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند تا این که ساعت یک بامداد ۲۰ آذر، نیرو‌های گشت انتظامی به خودروی پراید سفید رنگی برخورد کردند که با چراغ خاموش و به طرز مشکوکی در بولوار خیام حرکت می‌کرد. در زیر نور چراغ‌های خیابان، ناگهان افسر گشت چهره یکی از متهمان سابقه داری را داخل پراید دید که بار‌ها او را به جرم سرقت دستگیر کرده بود. به همین دلیل افسر گشت نامحسوس به راننده پراید دستور «ایست» داد چرا که سابقه سرقت کابل در پرونده سرنشین پراید، این احتمال را قوت می‌بخشید که آن‌ها به دنبال سرقت کابل برق باشند. در این میان جوان سابقه دار با مشاهده پلیس، راننده پراید را مجبور کرد تا برای فرار از چنگ قانون، پدال گاز را بفشارد، ولی نیرو‌های انتظامی با محاصره پراید در یک عملیات غافلگیرانه، سه جوان پرایدسوار را در حالی دستگیر کردند که چندین متر کابل فشار قوی به همراه قیچی آهن بر، قیچی ورق بر، دستکش‌های مخصوص کارکنان شرکت برق، اره آهن بر و دیگر ابزار سرقت از داخل خودرو کشف و ضبط شد.

ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی» لو رفت! +تصاویر

گزارش خراسان حاکی است: با انتقال متهمان به دایره تجسس کلانتری، تحقیقات از آنان با حضور یکی از نیرو‌های حراست شرکت برق هنگامی آغاز شد که بررسی‌ها نشان داد: خاموشی برق در بولوار شهید صادقی (سازمان آب) نیز به دلیل سرقت کابل‌های برق فشار قوی بوده است. متهمان که ابتدا هرگونه ارتکاب جرمی را انکار می‌کردند وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفتند مالخر کابل سرقتی را نیز لو دادند. دراین میان متهم سابقه داری که توسط افسر گشت شناسایی شده بود در بازجویی‌های تخصصی که زیرنظر سروان اکبری (رئیس دایره تجسس) صورت گرفت، راز سرقت کابل‌های برق در جاده کلات را نیز فاش کرد و گفت: از مدتی قبل به همراه یکی از دوستانم در جاده کلات سرقت می‌کردیم که با یک راننده مسافربر اینترنتی آشنا شدیم و از او برای حمل کابل‌های سرقتی کمک گرفتیم، ولی خیلی زود او نیز عضو باند ما شد و همه درآمد حاصل از فروش کابل‌های سرقتی را به طور مساوی تقسیم می‌کردیم. به گزارش خراسان، در پی اعترافات متهمان و با صدور دستوری از سوی قاضی خاکشور (قاضی شعبه ۷۵۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) گروهی از ماموران انتظامی عازم اطراف روستای گوجگی شدند و محل سوزاندن روکش کابل‌های سرقتی را در یک انبار ضایعاتی کشف کردند. بررسی‌های پلیس بیانگر آن بود که مالخران، کابل‌های سرقتی را درون بشکه‌های فلزی قیر در مکان‌های مخفی انبار می‌سوزانند و مس‌ها را برای فروش جدا می‌کنند، اما خاکستر‌های زیاد ناشی از سوزاندن کابل‌ها نشان می‌داد که باید لوازم سرقتی در مکان دیگر باشد به همین دلیل با دستور مقام قضایی، نیرو‌های انتظامی منزل متصدی کارگاه ضایعاتی را نیز مورد بازرسی قرار دادند که در ریشه یابی این پرونده لوازم زیادی از قبیل تاسیسات ساختمانی، دستگاه‌های فرز، کف کش، اره چکشی، منگنه زن، موتوربرق، لوازم بنایی، چوب بری، پمپ آب، لوازم رویه کوبی مبل و ... در حیاط منزل وی کشف شد. براساس گزارش خراسان، درحالی که کشف انواع و اقسام لوازم، راز سرقت‌های بسیاری را در این پرونده نمایان کرده است، تحقیقات پلیس با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) وارد مرحله جدیدی شد، زیرا تعدادی از مال باختگان منطقه خلق آباد مشهد نیز اموال به سرقت رفته خود را در میان لوازم کشف شده از سارقان و مالخر شناسایی کرده اند. از سوی دیگر نیز بررسی‌های بیشتر درباره سرقت کابل در تاریکی شب همچنان با شکایت شرکت برق در شعبه ۷۵۱ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ادامه دارد و گروه ویژه نیرو‌های کلانتری سناباد در حال تحقیق در خصوص سرقت‌های احتمالی دیگر اعضای این باند و شناسایی افراد مرتبط با آن‌ها هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها