اعلام حالت فوق‌العاده کرونایی در قزوین

کد خبر: 1050768

در پی فوت یک بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان قزوین، استاندار وضعیت فوق العاده در قزوین اعلام کرد.

اعلام حالت فوق‌العاده کرونایی در قزوین

خبرگزاری مهر: هدایت‌الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که بعد از ظهر شنبه در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: عملکرد کشور و دستگاه‌ها در مقابله با کرونا با توجه به وضعیت کشور قابل تقدیر است و واقعاً با دست خالی در برابر این ویروس منحوس غیر قابل کنترل ایستادیم.

وی افزود: شرایط در استان قزوین به واسطه جایگاه استان و قرارگیری قزوین در مسیر ارتباطی بیش از ۱۱ استان پیچیده‌تر بود و این وضعیت فعلی در کنترل بیماری قابل تقدیر است.

استاندار قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها نیز همکاری خوبی در مبارزه با کرونا داشته اند، ادامه داد: انتظار داریم رسانه‌ها انگشت اتهام خود را با دیدن کوچک‌ترین مسئله به سمت مدیران دراز نکنند و تلاش نکنیم مردم با مدیران در تقابل قرار بگیرند بلکه زحمات زیادی کشیده شده و نباید آنها را نادیده بگیریم.

وی عنوان کرد: باید بدانیم هر تجمعی آمار را افزایشی می‌کند و ایجاد اجتماع یا ایجاد آلودگی برابری می‌کند.

جمالی پور بیان کرد: صدور مجوزها به عهده فرماندار است و دانشگاه علوم پزشکی نیز وظیفه نظارت بر مجوزها و برنامه‌های سطح شهرستان را دارد.

وی با بیان اینکه برخورد با صنوف متخلف در دستور کار قرار بگیرد و فرمانداران در صورت مشاهده تخلف سریعاً برخورد کنند، تأکید کرد: به دلیل شرایط، به مدت ۱۴ روز در استان قزوین حالت فوق العاده اعلام می‌شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: حرکت استان در ابتلاء و بستری‌ها رو به بالا و نگران کننده است و باید مراقبت لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: برگزاری تمام مراسمات تشییع و تدفین در استان بیش از پنج نفر ممنوع است و باید نظارت لازم بر روی آن صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگران و با اخذ تست کرونا از ورزشکاران ممکن خواهد بود و در صورت مشاهده تخلف از سوی باشگاه‌های ورزشی حتماً برخورد قاطعی با متخلفین صورت بگیرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال با واحدهای بی توجه به پروتکل‌ها برخورد شده و تعطیل شوند، گفت: تالارها به شرط رعایت پروتکل‌ها و ظرفیت اعلام شده باز خواهند بود و در صورت مشاهده تخلف در بار اول ۴۵ روز و در بار دوم ۳ ماه تعطیل می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: از مردم خواهش می‌کنیم این بیماری را جدی بگیرند و بدون شک تمام مصوبات ستاد کرونا و زحمات مدافعان سلامت بدون توجه مردم نتیجه‌ای جز آسیب به آنها به دنبال نخواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها