مخالفت دولت با قرنطینه کردن خوزستان

کد خبر: 1052384

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: درخواست تعطیلی و در قرنطینه قرار گرفتن استان خوزستان به مدت ۲ هفته مورد موافقت قرار نگرفت.

مخالفت دولت با قرنطینه کردن خوزستان

خبرگزاری تسنیم: 11 شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و ویروس کرونا انگلیسی با سرعت بالا در حال انتشار است. این نوع کرونا سبب ابتلا افراد جوان و کودکان شده است به طوری که در 24 ساعت گذشته 3 کودک 1 و نوجوان 9 و 12 ساله در خوزستان به سبب کرونای انگلیسی جان خود را دست دادند.

مخالفت دولت با تعطیلی خوزستان

فرهاد ابول نژادیان درباره جزئیات این نوع کرونا در خوزستان و اقدامات وزرات بهداشت اظهار داشت: با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری و انتشار سریع ویروس جهش یافته انگلیسی پیشنهاد تعطیلی استان خوزستان مطرح شد که تاکنون با این موضوع موافقت نشده است.

وی با بیان اینکه چندین نمونه ویروس جهش یافته انگلیسی در استان مشاهده شده و این موضوع نگران کننده است افزود: ما در جایگاه تصمیم گیرنده نیستیم و تنها می توانیم پیشنهاد ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: انتظار داریم محدودیت ها به طور کامل در سطح استان اجرا شود و مردم از حضور در تجمع خانوادگی و ترددهای درون شهری پرهیز کنند تا پیک سوم بیماری کووید 19 از خوزستان خارج شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با 15 هزار نیرو، گفت: در 10 روز نخست بهمن‌ماه، نمودار بیماری با شیب ملایم افزایشی بود؛ تلاش کردیم با اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی، موج جدید را مهار کنیم اما با این وجود از 16 بهمن‌ماه به بعد سرعت بروز بیماری بسیار بالا بود که این مساله ما را نگران کرد.

ورود کرونای انگلیسی از هلند به اهواز

ابول‌نژادیان ادامه داد: وجود کرونای انگلیسی در سطح کشور گزارش شده بود و در خوزستان نیز یک مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کیان‌آباد اهواز شناسایی و رهگیری شد. این بیمار از کشور هلند وارد کشور و استان خوزستان شده بود که 82 نفر از مسافران هواپیما که ساکن تهران و 9 نفر ساکن اهواز بودند، رهگیری شدند.

وی گفت: حتی خواهر این بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی که به استقبالش آمده بود را نیز در خانه‌اش قرنطینه کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری و مشاهده سرعت انتشار بیماری، نگران بودیم که نکند سوش کرونای انگلیسی در خوزستان منتشر شده باشد که در این راستا نمونه‌های مشکوک، به انستیو پاسور ارسال شد و در نتیجه، 9 نمونه از 10 نمونه ارسال‌شده، کرونای انگلیسی بودند.

این مقام مسئول افزود: دو نمونه از این 10 نمونه، از آبادان بودند که هر دوی آن‌ها کرونای انگلیسی بود.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: با اثبات ابتلای این افراد به کرونای انگلیسی، این بیماران را رهگیری کردیم. با توجه به اینکه موارد بیماری از شادگان افزایشی شد، بررسی‌های لازم انجام شد و متوجه شدیم که یک خانواده ساکن انگلیس به عراق سفر کرده بودند و از عراق نیز به ایران آمده و در منزل خانواده‌ای در شادگان حضور پیدا کرده‌اند و گسترش بیماری از این نقطه بوده است.

مسافر عراقی دومین عامل انتشار کرونا در اهواز

وی گفت: 25 دی‌ماه نیز یک مسافر عراقی که به کرونای انگیسی مبتلا بود در یکی از هتل‌های اهواز حضور پیدا کرده بود؛ پس از اخذ نمونه از 74 نفر از پرسنل این هتل، متوجه شدیم که چهار نفر از آن‌ها مبتلا شده‌اند و برخی از این پرسنل، خانواده‌هایشان را نیز مبتلا کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: حدود 20 روز پیش نیز فردی به عراق سفر کرده بود و آنجا آلوده شد و پس از برگشت به ایران، خواهرش را نیز به کرونا مبتلا کرد و اکنون کل خانواده‌اش درگیر شده‌اند.

وی تصریح کرد: بنابراین با مشاهده ورود و پخش شدن کرونای انگلیسی در خوزستان، نگران شدیم و وزیر بهداشت و استاندار خوزستان را در جریان موضوع و مساله قرار دادیم زیرا سرعت انتشار و کشندگی سوش انگلیسی، بسیار بالاتر است.

شیوع گسترده کرونا در جنوب غرب خوزستان/ ابتلای روزانه 150 نفر به کرونا

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص آخرین وضعیت کرونایی در جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: در 24 ساعت گذشته، 151 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است که 29 از آبادان، دو نفر از خرمشهر و 120 نفر از شادگان هستند.

وی افزود: از این تعداد مبتلایان جدید، 143 نفر به صورت سرپایی درمان شدند که 24 نفر از آبادان، دو نفر از خرمشهر و 117 نفر از شادگان هستند.

سلمان زاده با بیان اینکه در روز گذشته نیز 45 نفر بستری و 17 نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، گفت: همچنین در شبانه‌روز گذشته یک مورد فوتی کرونایی در آبادان ثبت شده است؛ بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز 178 نفر است.

افزایش مراکز آزمایشگاهی تست کرونا در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول به فعالیت‌های تیم‌های رهگیری، مراقبتی، نظارتی و حمایتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تمامی پرسنل این مرکز بسیج شده‌اند تا علاوه بر رهگیری تمامی بیماران و رهگیری موارد تماس آنها، در مراکز تجمعی و نقاط پرتردد مانند فرودگاه، پایانه‌های مسافربری، میدان میوه و تره‌بار، ادارات و… اقدام به نمونه‌گیری سریع و بیماریابی فعال کنند.

پورآیین از افزایش مراکز نمونه‌گیری تست PCR در دزفول از یک مرکز به پنج مرکز خبر داد و افزود: مرکز 16 ساعته واقع در ورزشگاه شهید ناحی، مرکز 16 ساعته واقع در خیابان انقلاب، مرکز 24 ساعته شهر صفی آباد، مرکز 24 ساعته دهستان خیبر و مرکز 24 ساعته باغچه‌بان فعال هستند.

نماینده مجلس: کرونا در خوزستان در وضعیت هشدار است/ افزایش نمونه گیری در خوزستان ضروری است

سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به وضعیت گسترش شیوع بیماری در خوزستان، اظهار کرد: در این خصوص نیازمند همراهی و همکاری دوطرفه مسئولان و مردم هستیم؛ مسئولان باید آمادگی کاملی برای پذیرش بیماران داشته باشند و بیمارستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

وی افزود: باید آزمایش‌های بیشتری برای پیدا کردن افراد آلوده به ویروس انجام شود که بر انجام این کار در ستاد ستانی مقابله با کرونا تاکید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها