پیش بینی وضعیت هوا برای تعطیلات تهران

کد خبر: 1055719

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران ،‌ کاهش دما و وزش باد شدید تا خیلی شدید در نقاط مختلف کشور نسبت به خودداری از سفرهای برون شهری و مصرف بهینه انرژی توصیه کرد.

پیش بینی وضعیت هوا برای تعطیلات تهران

 ایسنا: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: در پی تقویت سامانه بارشی، بارش برف و باران، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه، کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف جمعه (۲۲ اسفندماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان، قم، تهران، البرز، قزوین، سمنان، اصفهان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی استان‌های فارس و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد و تاخیر یا لغو پروازها دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، خودداری از سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، جلوگیری از صعود کوهنوردان، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان مانند شهرداری‌ها توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار با اشاره به نفوذ هوای سرد به کشور آمده است: روز جمعه (۲۲ اسفندماه) کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و خراسان شمالی و شنبه (۲۳ اسفندماه) کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی قابل پیش‌بینی است. در این شرایط  افزایش مصرف سوخت، افت فشار گاز، وارد شدن خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست بنابراین مدیریت توزیع حامل‌های انرژی و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تاسیسات کشاورزی و سیستم‌های آبیاری، احتیاط در تردد، استفاده از کودهای پتاسه و آمینو اسید جهت مقابله با تنش سرمایی ناشی از کاهش دما توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر برساعت، وزش باد لحظه‌ای شدید با سرعت بیش از ۱۲۰کیلومتر بر ساعت به‌صورت نقطه‌ای و محلی جمعه (۲۲ اسفندماه) برای استان‌های ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شنبه (۲۳ اسفندماه) برای استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، احتمال خیزش و توفان گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب رسید به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان از اثرات این شرایط جوی است.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی به‌ویژه در جنوب کشور و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها