هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در استان تهران

کد خبر: 1058537

مدیر کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک در بخش‌های مرکزی و جنوبی پیش‌بینی شده است گفت: با توجه به احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات توصیه می‌شود فعالیت‌های کوهنوردی، ترددهای کوهستانی و پروازهای سبک لغو شود.

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در استان تهران

خبرگزاری فارس: مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در مناطق شمالی با رگبار پراکنده همراه است.

وی گفت: در ساعات بعدازظهر امروز و شب، وزش باد شدید و در نیمه جنوبی استان احتمال وقوع گردوخاک و در ارتفاعات احتمال کولاک وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت جوی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه افزود: طی این روزها، آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

جلالی در ادامه ابراز کرد: دمای هوای استان طی امروز و فردا با کاهش و از دوشنبه به بعد روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

وی ضمن هشدار هواشناسی ناشی از وزش باد شدید در استان تهران بیان کرد: با توجه به مخاطرات وزش باد شدید مانند سقوط اجسام، آسیب به تاسیسات، شکستن درختان فرسوده، کاهش دید بر اثر گردوخاک و کولاک، توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی و تردد کوهستانی جلوگیری کرده و پروازهای سبک و گلایدرها لغو شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها