حاج‌میرزایی: تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند

کد خبر: 1059493

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند، گفت: شبکه شاد ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند.

حاج‌میرزایی: تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند

خبرگزاری تسنیم: ‌وزیر آموزش و پرورش به منظور ارزیابی وضعیت آموزشی، وضعیت آموزشی، دیدار با معلمان، دانش آموزان، مسئولان استانی و افتتاح چند پروژه آموزشی استان آذربایجان غربی با استقبال مسئولان استانی‌ وارد ارومیه شد.

وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه ‌‌به همراه استاندار آذربایجان غربى، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعى از مسولین استانى با حضور در محل اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس بازدید به عمل آورد.

وی در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس گفت: نگهدارى و پرداخت به آثار و تاریخ دفاع مقدس یکى از ملزومات جامعه امروز است و عنوان موزه دفاع مقدس نقش بسیار مهمى را در این موضوع ایفا مى کند. حاجى میرزایى ادامه داد: نسل جدید باید با تاریخ ایران اسلامى و مجاهدت هاى پدران و آبا و اجداد خود آشنا باشد و آموزش و پرورش نقش اصلى را در تحقق این موضوع دارد و باید مقدمات بازدید دانش آموزان از موزه دفاع مقدس و یادگارهاى آن ایام را فراهم سازد. در موزه دفاع مقدس آثار مربوط به جنگ هاى ایران در طول تاریخ نیز وجود دارد.

حاج‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز با اشاره به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش به سرعت کارِ آموزش را در بستر مدرسه تلویزیونی ایران شروع کرد و با توسعه این بستر هم‌اکنون تدریس دروس تمامی پایه های درسی در تلویزیون ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط معلم با دانش آموز در این بستر وجود نداشت ادامه داد: با توجه به این خلا طراحی نرم افزاد شاد (‌شبکه آموزش دانش‌آموز) در دستور کار قرار گرفت‌، و با توجه به تمامی مشکلات در اوایل کار، خوشبختانه فضای امن و سالم در بستر فضای شاد تهیه کردیم و هم اکنون تمامی دانش‌آموزان به این شبکه دسترسی دارند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد 70 درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش‌آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی 13 میلیون و 13 هزار دانش آموز ارزیابی شد که 30 درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اواخر اسفند 1399 دوباره شاخص های 11 میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت:با توجه به شرایط کرونایی که مدارس تعطیل بودند، اما وزارت آموزش و پرورش با موفقیت توانست در بستر فضای شاد آموزش را ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه افزود:در بستر فضای شاد نه تنها معلمان بلکه خانواده ها به ویژه مادران درگیر تدریس دروس آموزشی شدند و این نیز باعث شد روابط خانواده ها با فرزندان تقویت شود.

‌قریشی گفت: بنا به فرمورده مقام معظم رهبری تربیت در سند تحول داری اهمیت بیشتری است و لازم هست مسئولان و معلمان این مهم در الویت قرار دهند.

امام جمعه ارومیه گفت: باید حقوق دریافتی معلمان  به گونه ای باشد که معلمان در جامعه احساس شخصیت و هویت کنند و این مهم نیز باید در الویت وزارت آموزش و پرورش باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها