نگرانی های جدید کرونایی وزیر بهداشت

کد خبر: 1062667

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این نگرانی را دارم که مرگ‌ و‌ میرها در روزهای آینده بیشتر شود چراکه این پیک بستری ماست و هنوز پیک مرگ‌های ما شکل نگرفته است.

نگرانی های جدید کرونایی وزیر بهداشت

خبرگزاری فارس: سعید نمکی ظهر امروز در جلسه ستاد دانشگاهی کاشان اظهار کرد: قبل از عید اعلام کردیم که‌ یا باید از نقل‌ و انتقال جمعیت جلوگیری کنیم و با جمعیت ساکن طرح شهید سلیمانی را ادامه بدهیم و این شعله‌های کوچک را خاموش‌کنیم اما با جمعیت مواج قابلیت بیماریابی خانه به خانه را نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوج پیک‌های قبلی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تخت اشغال‌ شده داشتیم و در همان زمان تأکید شد که ۸۰ هزار تخت دیگر آماده کنیم، در حال حاضر حدود ۴۷ هزار مریض بستری داریم در صورتی است که هنوز به پیک بیماری نرسیدیم و برخی از استان‌های ما در میانه راه هستند.

وی با اشاره به طرح درمان سرپایی بیماران در درمانگاه‌های ۱۶ ساعته، بیان داشت: در این طرح داروی ضدویروس سرپایی را در مریض‌های سمپتوماتیک شروع کردیم این کار را با مدیریت خودم در خوزستان انجام دادیم و چقدر زیبا جواب داد و همه مستنداتش موجود است.

نمکی با اشاره به اینکه با همین اقدام روزی ۱۰۰ مریض در شهر قم برای حضور در بیمارستان کم شد، افزود: امروز با وضعیتی که در کشور می‌بینم روند روندی است که تخت کم‌ نخواهیم آورد اما این نگرانی را دارم که مرگ‌ و‌ میرها در روزهای آینده بیشتر شود چراکه این پیک بستری ماست و هنوز پیک مرگ‌های ما شکل نگرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه، در پیک مرگ‌های سه‌رقمی مدتی خواهیم ماند، خاطرنشان کرد: همه تلاشمان این است جمهوری اسلامی مرگ ۴ رقمی را تجربه نکند، امیدوارم این ‌تجربه ‌تلخ را در تاریخ کووید ۱۹ نداشته باشیم همه تلاش ما این است که ورودی‌ها را به حداقل برسانیم و در این مقطع کوتاه این موج را جمع‌ و جور کنیم و در فازهای بدتری گرفتار نشویم، این موج با همین سیاست تدبیر و با پختگی لطف خدا و با دعای خیر مؤمنی مخلصین روزگار و عنایت ویژه پروردگار طی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بالای اتباع خارجی در کاشان مراقب ویروس‌های موتاسیون یافته باشید باید به فکر موتاسیون داخلی هم باشید و نگذارید مریضی برای تخت دچار گرفتاری شود، نباید بیمار ایرانی یک روز تجربه بیماری برخی از کشورها را بکند این افتخار برای شماها ثبت شد که بیمار پشت در بیمارستان نبوده است.

نمکی با بیان اینکه نگران ویروس مخوف هندی هستم، خاطرنشان کرد: مرزهای شرق و جنوب شرق که مراقبت ویژه‌ای می‌خواهند مدتی است نگران این موج جدید هستم اما هنر ما این است که این ورود را به‌ شدت کند کنیم و نگذاریم این موج‌ها روی‌هم بیافتد و گرفتار شویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه، ما می‌دانستیم ویروس انگلیسی می‌آید اما زمان جایگزینی ویروس ووهان را که ویروس نجیب‌تری نسبت به ویروس انگلیسی بود می‌خواستیم بلندتر و طولانی کنیم اما برخی از ساده‌انگاری‌ها اتفاقات بدی را رقم زد، گفت: از مردم گله‌داریم که سطح رعایت پروتکل‌ها سطح زرد و آبی است این‌جور پروتکل رعایت کردن‌ها انتهای آن فشار زیاد به کادر درمان است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون پدیده مهمی است و هندوستان تاکنون ۱۴۰ میلیون نفر را واکسینه کرد، افزود: دادستان هند دستور داد یک عدد واکسن از هند خارج نشود حتی ما ۵۰۰ هزار دوز خرید کرده بودیم ۱۲۵ هزار دوز حمل شد ۳۷۵ هزار دوز قرار بود فردای آن روز حمل بشود که بلوکه کردند و گفتند باید در هند مصرف شود.

نمکی ادامه داد: در هند جمعیت زیادی واکسن زده است این به معنی نیست که واکسن بی‌تأثیر است قطعاً تأثیر دارد اما اینکه فکر کنیم اگر واکسن زدیم دیگر جوشن محکمی است که ما گرفتار نمی‌شویم یک فکر ناشیانه است.

نمکی با اشاره به اقدامات خبرنگاران در ایام کرونا بیان داشت: غیرمنصفانه‌ است که نگوییم اصحاب رسانه پای ما ایستادند، برخی از خبرنگاران کتک خوردند و پیش رفتند دست این عزیزان را می‌بوسم و در تاریخ این کشور پایداری اصحاب رسانه را در کنار مدیریت کرونا ثبت کردیم.

وی گفت: یک یا دو سایت نیز گاهی قلمش در اختیار یک جریانی بود و برخی از آن سایت‌ها هم به دام این دلال‌های واکسن افتاده‌اند، اصحاب رسانه و شبکه مجازی در خدمت مدیریت کرونا بود و نباید با یک جریان سازمان‌یافته همه خبرنگاران را با هم دید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها