گمانه زنی ها از دیدار پوتین-بایدن

کد خبر: 1063288

سخنگوی کرملین با اشاره به این که واشنگتن هنوز سیاست‌های خصمانه علیه مسکو را کنار نگذاشته تأکید کرد که دیدار رؤسای جمهور دو کشور همچنان نیازمند بررسی‌های عمیق است.

گمانه زنی ها از دیدار پوتین-بایدن

 خبرگزاری فارس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) با اشاره به رویکردهای اخیر دولت آمریکا علیه روسیه تأکید کرد که برگزاری دیدار میان «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نیازمند بررسی‌های عمیق است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال دیدار پوتین با بایدن در شرایط فعلی تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو گفت: «برگزاری دیدار پوتین و بایدن نیازمند بررسی های عمیق است».

وی سپس با اشاره به تلاش ایالات متحده برای وضع تحریم علیه روسیه گفت: «اظهارات آمریکا درباره نشست پوتین و بایدن همواره با صحبت هایی از تحریم همراه است».

تنش‌ها میان روسیه و آمریکا اخیراً پس از مصاحبه جنجالی بایدن با یک شبکه آمریکایی که در آن بایدن را «قاتل» خطاب کرد و به وی هشدار داد که تاوان سنگینی باید برای اقداماتش بپردازد، بیش از پیش تشدید شده است.

علی رغم آن که بایدن در تماس تلفنی اخیر خود از پوتین دعوت کرده است که در یک کشور ثالث با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند، اما اقدامات خصمانه واشنگتن علیه روسیه مانع از برگزاری این نشست شده است و تاکنون مقام‌های روس برگزاری این نشست را تأیید نکرده‌اند.

چندی پیش نیز، سخنگوی کرملین با رد برخی گزارش‌ها درباره زمان دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» گفت که قبل از دیدار بایدن و پوتین باید بسیاری از اختلافات میان دو کشور برطرف شود.

از طرف دیگر، اخیراً «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرده است که دیدار احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به رفتارهای واشنگتن بستگی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها