با کار کردن طولانی مرگ زود رس را به جان نخرید

کد خبر: 1067070

باشگاه خبرنگاران/مطالعات جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد میان ساعات کاری طولانی و مرگ زودرس، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

با کار کردن طولانی مرگ زود رس را به جان نخرید

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد انجام ساعات کار طولانی می‌تواند خطر مرگ زودرس را در افراد افزایش دهد.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ساعات کاری طولانی، سالانه صد‌ها هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند. این موضوع می‌تواند همزمان با همه گیری کرونا در جهان تشدید شود.

تحقیقات جدید درباره ارتباط میان مرگ زودرس و ساعات کاری طولانی نشان داده است تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۴۵ هزار نفر به دلیل سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از انجام ساعات کاری طولانی جان خود را از دست داده اند.

ماریا نیرا، مدیر بخش سلامت، محیط، و تغییرات اقلیمی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه می‌گوید: این آمار تلفات نسبت به سال ۲۰۰۰ نزدیک به ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. کار کردن بیش از ۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته می‌تواند خطر بسیار جدی برای سلامت انسان داشته باشد. این یافته‌ها نشان دهنده آن است که باید از سلامت افراد در محیط کار محافظت شود.

این مطالعات که از سوی سازمان بهداشت جهانی و با همکاری سازمان جهانی کار انجام شده است، نشان می‌دهد بیشتر قربانیان شامل ۷۲ درصد آن‌ها مردانی بوده اند که در دوره میانسالی یا بالاتر قرار داشتند.

این تحقیقات که در مناطق مختلف جهان انجام شده است، نشان می‌دهد این موضوع در کشور‌های مختلف متفاوت است. برای مثال مناطقی، چون جنوب شرق آسیا و منطقه غرب اقیانوس آرام بدترین آمار تلفات افراد را از این منظر دارند. در این مناطق نیز شرایط کشورهایی، چون چین، ژاپن و استرالیا وخیم است.

این تحقیقات که در ۱۹۴ کشور جهان انجام شده است، نشان می‌دهد کار بیش از ۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته می‌تواند خطر سکته مغزی در افراد را ۳۵ درصد افزایش دهد. همچنین افرادی که ساعات کاری طولانی دارند ۱۷ درصد بیشتر از افرادی که ساعات کاری معمول دارند (۴۴ ساعت در هفته) احتمال دارد که به دلیل بیماری‌های مرگبار قلبی – عروقی جانشان را از دست بدهند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد توجه به ساعات کاری افراد در محیط کار می‌تواند به میزان قابل توجهی از مرگ و میر‌های نیروی انسانی بکاهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها