نسخه طب سنتی برای گرمازدگی با نوشیدنی

کد خبر: 1072784

فصل گرما که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می‌توان به جای نوشابه‌های پرضرر از نوشیدنی‌های سالم و خنک استفاده کرد.

نسخه طب سنتی برای گرمازدگی با نوشیدنی

 مهر: فاضله حیدریان مقدم با اشاره به اینکه در فصول گرم سال به دلیل شدت گرمای هوا، قوت هاضمه معده کاهش می‌یابد اظهار کرد: در تابستان و هوای گرم باید از غذاها و نوشیدنی‌های سبک که هضم راحتی دارند استفاده کرد.

متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فصل گرما برای پیشگیری از گرما زدگی تهیه شربت سکنجبین و تخم کاسنی، عناب و زرشک و خاکشیر یخ زده و آبلیمو می‌تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد.

شربت سکنجبین و تخم کاسنی

برای تهیه سکنجبین سه پیمانه شکر را با چهار پیمانه آب و یک پیمانه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چای خوری تخم کاسنی خیس خورده و یک لیوان آب بنوشید.

شربت عناب و زرشک

۱۰ عدد عناب را له کرده با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند سپس مواد را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید.

شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو

دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در جایخی بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک مکعب خاکشیر یخ زده در آن انداخته و بعد از هم زدن میل کنید.

شربت به لیمو

برای تهیه این شربت پیمانه شکر را با یک پیمانه آب کمی جوشانده، سپس یک پیمانه آب لیمو تازه اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن خاموش کنید، این شربت را با آب خنک رقیق کرده و میل کنید.

دوغ ترش و تخم شربتی

دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش رقیق مخلوط کنید و خنک بنوشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها