تائید استخدام دقیقه نودی 2100 نفر در شهرداری تهران

کد خبر: 1078481

استخدام 2100 نفر در شهرداری تهران طی ماه پایانی فعالیت شورای پنجم در جلسه شورای ششمی ها با حناچی تائید شد. منتخبین شورای ششم می گویند این موضوع ابهام دارد ولی مدیران کنونی شهرداری با بی توجهی امروز ابلاغ مربوطه را انجام دادند.

تائید استخدام دقیقه نودی 2100 نفر در شهرداری تهران

حدود یک ماه دیگر فعالیت شورای ششم شهر تهران آغاز می‌شود و منتخبین شورای جدید در این فرصت باقیمانده برنامه‌هایی را آغاز کرده‌اند تا هر چه بهتر بتوانند در اداره شهر تهران و پیگیری مطالبات شهروندان اقدام کنند.

انتخابات شورای شهر روستا 28 خرداد همزمان با ریاست جمهوری در کشور برگزار شد و شهروندان زیادی در پایتخت به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی رأی قاطع دادند.هر چند که به گفته منتخبین شورای ششم انتخاب شهردار مهمترین اولویت آنها است ولی رفع ابهامات و نگرانی‌ها در مورد موضوعات مختلف از جمله استخدام 2100 نفر در شهرداری طی ماه آینده نیز مدنظر شورای ششمی‌ها قرار گرفته است.

طبق اعلام محسن هاشمی رئیس کنونی شورای شهر تهران مراسم تحلیف شورای ششم احتمالا 17 یا 18 مرداد برگزار می‌شود و آخرین جلسه شورای شهر فعلی 12 مرداد است ولی اکنون مدیران شهری کنونی تصمیم گرفته‌اند که برنامه‌هایی را برای استخدام 2100 نفر در روزهای پایانی در شهرداری انجام دهند. این موضوع سبب شد که در جلسه اخیر 21 منتخب شورای شهر مباحثی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

استخدام دقیقه 90، 2100 نفر در شهرداری تهران حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته و هر چند که طی روزهای گذشته مدیران شهرداری سعی در تکذیب این موضوع داشتند ولی در جلسه اخیر مدیران ارشد شهرداری با 21 منتخب شورای شهر مشخص شد این ماجرا قرار است به زودی اجرایی شود و کاملا صحت دارد.

مدیریت شهری کنونی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و اکنون این موضوع به بحث کشیده شده که چرا باید در این زمان استخدام 2100 نفر در شهرداری انجام گیرد و این موضوع چه ضرورتی دارد.

چمران: دوستان اصرار دارند بگویند تغییر وضعیت استخدامی است

مهدی چمران منتخب شورای ششم تهران درباره این موضوع گفت: مدیران کنونی شهرداری به ما گفته‌اند استخدام جدید نیست در حالی که گواهی سازمان امور استخدامی که صادر شده و به دست‌مان رسیده نشان می‌دهد استخدام‌های جدید صورت گرفته البته دوستان اصرار دارند بگویند تغییر وضعیت استخدامی است.

چمران اعلام کرد: در حال حاضر استخدام شائبه‌دار 2000 هزار نفر در شهرداری تهران مطرح شده است و باید دلیل این موضوع دقیق مشخص شود و به اطلاع ما برسد. این موضوع ضرورت ندارد و نباید در این شرایط صورت گیرد.

پرویز سروری یکی دیگر از منتخبین شورای ششم تهران نیز در این زمینه گفت:‌جذب نیروی شهرداری در روزهای اخیر به هیچ عنوان منطقی نیست و بعد از 4 سال اکنون که کمتر از یک ماه به فعالیت مدیران شهری باقی مانده است نباید افرادی با نگاه‌های سیاسی استخدام شود این موضوع زیر ذره‌بین شورای ششمی‌ها است و ما هر مصوبه‌ای که به ضرر تهران باشد آن را متوقف و ابطال می‌کنیم. به هر حال شورای پنجم باید پاسخگو باشد و این علت را توضیح دهد.

جزئیات جلسه مدیران شهرداری و شورای پنجمی‌ها با منتخبین شورای ششم

روز گذشته جلسه مدیران شهرداری و شورای پنجمی‌ها با منتخبین شورای ششم برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار است.

ناصر امانی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: در جلسه روز گذشته محسن هاشمی، پیروز حناچی و حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری در جلسه مشترک حضور داشتند و مباحث مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مظاهریان: 2100 نفر با آزمون به شهرداری می آیند

وی بیان داشت: از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه استخدام 2100 نفر در شهرداری تهران طی روزهای آینده بود. البته حامد مظاهریان معاون شهرداری تهران در مورد این موضوع به منتخبین شورای ششم گفت: قرار است این افراد از طریق آزمون جذب شهرداری شوند و در واقع شرکت ‌کنندگان آزمون افرادی هستند که پرسنل قراردادی شهرداری هستند و بنا داریم تغییر وضعیت استخدامی آنها از این طریق انجام گیرد و آنها رسمی شوند.

دوستان شرط سنوات برای شرکت در آزمون نگذاشته‌اند

امانی تصریح کرد: متأسفانه دوستان شرط سنوات برای شرکت در آزمون نگذاشته‌اند و اگر فردی از همین امروز در شهرداری بکارگیری و جذب شود می‌تواند در این آزمون شرکت کند و به صورت رسمی جذب شهرداری شود.

وی تصریح کرد: اگر سنوات ملاک قرار گیرد و حداقل سه تا 5 سال شرط خدمت در نظر گرفته شود شرایط متفاوت است ولی متأسفانه مدیران کنونی شهرداری شرط وظایف را حذف کرده‌اند و فقط به سنوات خدمت امتیاز می‌دهند. بنابراین اگر از سایر آیتم‌ها داوطلبان نمره نگیرند در صورت قبول در آزمون مانع استخدام آنها نخواهند بود.

اختلاف نظر فاحش شورای ششمی ها با مدیران شهری کنونی

وی تأکید کرد: اختلاف نظر فاحشی بین ما و حامد مظاهریان معاون شهردار تهران وجود داشت و نه ما قانع شدیم و نه ایشان.

 برگزاری آزمون شائبه دار امروز ابلاغ شد

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز برگزاری این آزمون در شهرداری ابلاغ شده و قرار است آزمون در مرداد برگزار شود و 2100 نفر به زودی در شهرداری جذب شوند.

 فقط در دو سازمان شهرداری 450 نفر جذب شده‌اند

وی گفت: از دیگر مباحث این جلسه مربوط به آمار پرسنل شهرداری تهران بود برخی از اعضای منتخب در شورای ششم نسبت به این آمار ابراز تردید داشتند و حامد مظاهریان معاون حناچی مدعی بود در 4 سال گذشته فقط 600 نیرو در شهرداری جذب شده این در حالی است که فقط در دو سازمان شهرداری 450 نفر جذب شده‌اند و حالا جای تعجب دارد که چطور دوستان می‌گویند 600 نفر در 4 سال جذب شده‌اند.

وی بیان داشت:‌گویا ایشان فقط نظرشان در شهرداری است و شرکت‌ها و سازمان‌ها را در نظر نگرفته‌اند به هر حال ما این مسأله را رصد می‌کنیم و بنا داریم سند تحویل و تحول را بررسی و آن را شفاف‌سازی کنیم.

امانی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه منتخبین طی روز گذشته که در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برگزار شد محسن هاشمی گزارشی از آخرین وضعیت شورا، تعداد مصوبات، میزان بودجه و آمار پرسنل ارائه داد همچنین مهمترین اقداماتی که بر اساس برداشت ایشان در دوره پنجم انجام گرفته است.

حناچی گزارش عملکرد مختصر داد/ جلسات مشترک ادامه می یابد

وی اعلام کرد: همچنین حناچی هم در این جلسه گزارش بسیار خلاصه‌ای ارائه داد و مهمترین موضوعات مأموریت شهرداری،‌مباحث مالی،‌اقتصادی، شهرسازی، بودجه و مسائل فرهنگی و اجتماعی را بیان کرد. همچنین حناچی به منتخبین شورای ششم گفت در مورد ابهامات و ارقام‌ها با معاونینش جلساتی برگزار شود و موضوعات به صورت ریز مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت:‌ قرار است هر کدام از معاونین شهرداری به زودی در جلسه منتخبین شورای ششم شرکت کنند و آخرین وضعیت شهر را اعلام و به ابهامات شورای ششمی‌ها پاسخ دهند.

مطالبات پاسخ داده نشده شهروندان در شورای پنجم

منتخبین شورای ششم تهران به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و حالا باید دید در این مدت باقیمانده شورای پنجمی‌ها جهت پیگیری مطالبات شهروندان چه اقداماتی انجام می‌دهند. شهروندان در پایتخت با میزان زیادی از مطالبات پاسخ داده نشده مواجه هستند که شورای ششمی‌ها اعلام کرده‌اند پیگیر مطالبات مردم تهران خواهند بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها