واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا در ۵ استان کشور

کد خبر: 1080319

نمکی گفت: واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی باید در دستور کار قرار گیرد.

واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا در ۵ استان کشور

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان‌های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور، با تاکید بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایرکوچ رو را نیز از اول مردادماه اعلام کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر رییسی معاون محترم بهداشت

شایسته است باتوجه به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان‌های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور موارد زیر اجرا شود؛

۱) علاوه بر استان سیستان و بلوچستان جمعیت‌های بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند.

۲) به جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعدی اعلام خواهد شد، جمعیت ساکن کلیه جزایر خلیج همیشه فارس، از ۱۸ سال به بالا واکسینه شوند. (این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی‌شود. البته کلیه ساکنین دائم، بومی تلقی می‌شوند.)

۳) همکاران عزیزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی دقت فرمایند که اولا، سکونت افراد محرز گردد، ثانیا، با نوبت دهی به گونه‌ای عمل کنند که تراکم ایجاد نشود و ثالثا، از نظر تأمین به موقع واکسن در حد سهمیه مورد نیاز، قبلاً اقدام گردد.

۴) پیرو مذاکرات قبلی واکسیناسیون عشایرکوچ رو از ۱۸ سال به بالا نیز از اول مرداد انجام شود. در نقاطی از استان‌های مذکور که امکان مراجعه مردم میسر نیست، اکیپ‌های سیار با امکانات کافی (پزشک عمومی ناظر، واکسیناتور و عوامل کمکی دیگر) اعزام شوند که در این راستا می‌توان از همراهان عزیزمان در سازمان اورژانس، سازمان بسیج و در قالب همکاری مشترک در طرح شهید سلیمانی بهره گرفت.

توفیق جنابعالی و همکاران ارجمند را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها