ورود مردم به استانهای شمالی ممنوع شد

کد خبر: 1083451

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از وزیر کشور خواست که جلوی ورود مردم به استانهای شمالی را گرفته و اجازه برگزاری هرگونه مراسمی حتی در فضای باز را ندهد چون وضعیت استان مازندران سرخ هست.

ورود مردم به استانهای شمالی ممنوع شد

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: استان مازندران به نسبت جمعیتش دارای بیشترین مبتلایان به کرونا است تمامی بیمارستانها و بخشهای اورژانس پر شده از چند روز گذشته در تلاش هستند تا بخشهای غیرکرونایی برای بیماران کرونایی خالی شود. این وضعیت در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد اما وضعیت مازندران بدتر است.

وی افزود: در این شرایط از وزارت کشور می خواهیم ترددها را به صورت جدی ممنوع کنند مازندرانی های ساکن تهران و ساید شهرستانها با پلاک بومی از سفر کردن به استانهای شمالی پرهیز کنند علاوه بر آن وزارت کشور نیز به طور جدی از برگزاری هرگونه تجمع خودداری نماید.

این عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد : سویه دلتای ویروس کرونا در فضای باز هم سرایت می کند و میزان سرایت و ابتلای آن زیاد است پس نباید به خیال اینکه مراسمی در فضای باز برگزار می شود با خیال راحت سفر کرد. در این مدت مراسمهای عزا و شادی نیز برگزار شد که نتیجه آن در افزایش موارد ابتلای خانوادگی می بینیم به طوری که چند عضو یک خانواده درگیر می شود.

وی در توصیه ای به مردم گفت: تا زمانی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد جامعه نرسد باید پروتکلها را رعایت کرد چون چهره‌های جدید ویروس ناشناخته و غیرقابل پیش بینی است؛ پس باید بیشتر از خودمان مراقبت کنیم کمااینکه کشورهای توسعه یافته علیرغم دریافت واکسن هم همچنان ضمن رعایت پروتکلها از ماسک استفاده کرده و از تجمع و سفرهای غیر ضروری پرهیز می کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه سن ابتلا به کرونا پایین آمده گفت: اکنون بحث سویه لامباده بعد از دلتا مطرح است که در آفریقا مشاهده شده البته هنوز به ایران نیامده منتهی معلوم نیست ما به کجا برسیم؛ باید بیشتر مراقب خود و خانواده و هم وطنمان باشیم؛ اینکه اخیرا یکی از مسوولان اعلام کرده میزان رعایت پروتکل در برخی شهرها به زیر ۳۰ درصد رسیده فاجعه است؛ این به معنای عادی شدن کرونا است که به قیمت جان عزیزانمان تمام می شود./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها