جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰ هزار فوتی تا پایان ماه +نقشه

کد خبر: 1087479

درحالی جداول روزانه حکایت از کاهش نرخ ابتلا در سراسر کشور دارد اما نگاه دقیق‌تر به روند ۱۵ روز گذشته نشان می‌دهد همچنان در مدار صعودی قرار داریم و احتمالاً تا پایان ماه از مرز ۱۰۰۰۰۰ فوتی عبورمی‌کنیم.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰ هزار فوتی تا پایان ماه +نقشه

در شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت شرایط تعطیلات 6 روزه‌ای را تصویب کرده است بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی بیماری همچنان ادامه داشته و دستاوردهای احتمالی این تعطیلات در اولین هفته شهریور 1400 مشخص خواهد شد.

این درحالی است که برخی کارشناسان با اشاره به تجارب تعطیلی تیرماه گذشته در مدیریت بحران معتقدند احتمالاً این تعطیلی هم آنطور که ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده نیست چون همچنان سیستم حمل و نقل عمومی کشور برای جابه‌جایی جمعیت در استان‌ها فعال است و اگرچه ظاهرا قرار است سختگیری‌های گسترده‌تری نسبت به جابه‌جایی خودروها با پلاک شخصی داشته باشیم، اما نباید منتظر اتفاق بزرگی باشیم و شاهد مثال این پیش‌بینی هم ایجاد ترافیک‌های سنگین قبل از آغاز محدودیت‌ها از همان ساعات اولیه اعلام تعطیلی است.

کارشناسان بهداشت و درمان همچنین تاکید می‌کنند با درنظر گرفتن بستری قابل توجه بیماران در بخش‌های عمومی و عادی در دو هفته گذشته احتمالاً این هفته بازهم شاهد رشد موارد فوتی خواهیم بود هرچند ابهام‌های قابل توجهی نسبت به آمار فوتی‌ها در رسانه‌ها مطرح شده و بعضاً اعلام شده این اعداد را باید در سه ضرب کنیم تا رقم واقعی فوتی‌ها مشخص شود که یکی از نشانه‌ها هم  رکورد شکنی 50 ساله کفن و دفن در بهشت‌زهرای تهران روز جمعه گذشته است چون آمارها نشان می‌دهد 390 نفر فوتی در یک روز به‌خاک‌سپرده شده‌اند.

این گروه معتقدند روند افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا حتی اگر با ارقام اعلام شده رسمی برابری داشته باشند در چند روز پایانی مرداد 1400 بدون تردید در آستانه ثبت 100000 فوتی ناشی از کرونا در دوره پاندمی قرار خواهیم گرفت و حتی ممکن است از این مرز عبور کنیم که نشانه‌ای از نادرست بودن آرایش جنگی مقابل ویروس منحوس از همان ابتدا است.

به گفته این گروه بررسی روند تعداد موارد فوتی رسمی اعلام شده روزانه در 15 روز اخیر نشان می‌دهد زمان ثبت موارد فوتی ناشی از کرونا کاهشی معنادار داشته چون در روز نهم مرداد ماه به استناد آمار وزارت بهداشت هر 5.03 دقیقه یک جواز دفن صادر شده اما یک هفته بعد از آن هر 3.7 دقیقه یک فوتی ثبت شده و 15 روز بعد یعنی بیست و سومین روز همین ماه این زمان به رقم 3.09 دقیقه کاهش یافته  که می‌توان بر همین اساس به واقعیت پیش رو رسید.

برهمین اساس با مقایسه روند بیماری از ابتدای شکل‌گیری پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا می‌بینیم روند بیماری با سرعتی غیرقابل تصور آغاز و بار سنگینی بر دوش کادر درمان قرار گرفت تاجایی که علی‌رغم ورود گروه‌های جهادی به میدان امروز تقریباً بعد از یک ماه که از این پیک گذشته می‌بینیم، برخی مراکز درمانی برای جذب نیروی داوطلب فراخوان داده‌اند و نمونه آن دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان است.

البته به گفته این گروه مشکلات مربوط به مدیریت شرایط صرفاً منوط به مراکز درمانی نیست؛ چون مشکلات ایجاد شده در گذشته اکنون به‌جایی رسیده که کمبود دارو عاملی برای شکل‌گیری و جولان مافیای داروهای مرتبط به این بیماری در بازار سیاه شناخته شده و دولت سیزدهم دست‌به‌کار شده تا با استفاده از قوانین موجود مانع از فعالیت این گروه باشد.

تسریع واکسیناسیون تنها راهکار مدیریت شرایط

از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود و استناد به شیوه‌نامه‌های درمانی دوره پاندمی کرونا فعلاً بهترین راهکار یا شاید تنها راهکار مهم برای مهار ویروس منحوس و جلوگیری از ایجاد موج‌های بعدی کرونا در سراسر کشور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون عمومی و رسیدن به سطح ایمنی 70 درصد جامعه است.

برهمین اساس آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله باکرونا تاکید بر تسهیل و تامین واکسن مورد نیاز کشور از داخل و خارج کرده و ظاهرا برنامه‌ریزی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به رسیدن سطح 70 درصدی ایمنی جامعه گام‌های موثری برداشته شود.

این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد با اضافه شدن جامعه هدف برای انجام واکسیناسیون از 12 سال به بالا هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به این نقطه مقابل مسئولان مربوطه قرار دارد که باید برای این منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تری جهت انجام 24 ساعته واکسیناسیون انجام شود، علی‌رغم اینکه در تعطیلات پیش‌رو روند فعالیت مراکز عمومی واکسیناسیون هنوز دقیق اعلام نشده تنها می‌توان به اظهارات گذشته مسئولان وزارت بهداشت که گفته‌بودند روزهای تعطیل هم واکسیناسیون انجام می‌شود بسنده کرد.  جدول زیر نمایی از شرایط واکسیناسیون براساس دستور رئیس جمهور خواهد بود.

کرونا

استان آذربایجان غربی/ فوت 12 نفر در شبانه‌روز گذشته

جواد آقازاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به گزارش کرونا در شبانه‌روز گذشته اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 12 نفر از هم استانی‌ها شامل چهار نفر در ارومیه، دو نفر در تکاب، دو نفر در نقده و همچنین در میاندوآب، خوی، سلماس و شاهین دژ هر کدام یک نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: همچنین با ابتلای یک هزار و 390 نفر دیگر تعداد مبتلایان در مجموع در استان آذربایجان‌غربی به 210 هزار و 315 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته کل بستری سندروم حاد تنفسی یک هزار و 545 نفر و بستری مشکوک 753 نفر بوده است.

وی افزود: همچنین هم اکنون 268 نفر در بخش آی سی یوی بیمارستان‌های استان بستری بوده و 39 نفر نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

آقازاده در ادامه به آمار واکسیناسیون روزانه نیز اشاره کرد و گفت: با واکسیناسیون 12 هزار و 265 نفر دیگر آمار کل واکسیناسیون به 619 هزار و 171 نفر رسید.

استان اصفهان/ 2007 مورد شناسایی جدید

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 5117 نفر بودند که  2007 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 486  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 265 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 3242 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 401 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را  30  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 20 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/روند افزایشی همچنان نگران کننده است

محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 48 هزار و 447 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 298 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 393 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 103 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 45 هزار و 329 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان یک مورد در شهرستان سیروان، یک مورد در شهرستان دهلران و یک مورد مربوط به شهرستان چوار گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 868 نفر بوده است.

استان بوشهر/ 28 نفر در وضعیت حاد تنفسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از بستری روزانه بیش از 170 بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته 175 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ابتلای 84 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه اکنون 65 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 28 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به  20 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا تصریح کرد: 8 آقا و 12 خانم بین سن 26 تا 68 روز گذشته به سبب ابتلا به کرونا فوت کردند که از جمع 20 فوتی 9 نفر بدون بیماری زمینه‌ای بوده که نشان دهنده این است که هیچکس در ابتلا به کرونا در امان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با این 20 فوتی، تاکنون یک‌هزار و 613 نفر در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته در بخش کرونایی، در درمانگاه سرپایی‌های استان بوشهر به میزان بستری‌ها، بیماران مشکوک به کرونا ویزیت شدند بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 200 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 138 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون 75 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند تصریح کرد: فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم مسافرت و دورهمی می‌توانیم از این پیک گذر کنیم.

استان خراسان جنوبی/155 بیمار جدید شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 343 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 155 بیمار جدید شامل 54 بستری و 101 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 62 مورد از بیرجند، خوسف و زیرکوه هر کدام 2 مورد، درمیان و سربیشه هر کدام 6 مورد، سرایان 14 مورد، طبس 25 مورد، قاین 30 مورد، نهبندان و فردوس هر کدام 4 مورد جدید ثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از 1118 تست سریع کرونا 269 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی افزود: با 3 مورد فوتی جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به 1007 نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 427 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 290 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 29 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 2 نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز 166 هزار و 844 نفر واکسن نوبت اول و 37 هزار نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان زنجان/ وضعیت وخیم است

محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه وضعیت کرونایی استان وخیم است و آمار مبتلایان و بستری‌شدگان روزانه در حال افزایش است؛ از سوی دیگر کادر درمان احساس خستگی دارند و آینده معلوم نیست چه اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: فقط روز گذشته تست کرونا سرپایی 657 نفر از هم استانی‌ها مثبت شده است؛ همینطور روز گذشته 37 نفر از همشهریان ما در بیمارستان بستری شدند؛ تعجب ما این است که برخی از شهروندان اصلا علاقه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تشریح کرد: از شهروندان عزیز درخواست داریم در وضعیت فعلی فقط در شرایط ضروری از خانه خارج شوند؛ عادی انگاری در استان زنجان موج می‌زند و ما از این موضوع بسیار گلایه داریم. 587 نفر از همشهریان عزیز زنجانی در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر شرایط با این روند پیش برود دیگر جایی برای بستری نخواهیم داشت.

استان سمنان/ "دلتا" در مرکز و غرب استان یکه‌تازی می‌کند

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، از بستری شدن 53 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 34 هزار و 885 بیمار مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: روز گذشته تعداد 53 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مرکز و غرب سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد هشت هزار و 92 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

دانائی با اشاره مجموع بیماران سرپایی مبتلا به کرونای شناسایی شده در مرکز و غرب استان سمنان از ابتدای پاندمی تا کنون افزود: در این مدت تعداد 26 هزار و 793 بیمار مبتلا به کرونا به صورت سرپایی در مرکز و غرب استان سمنان شناسایی شدند.

وی به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کروناتا کنون تعداد 6 هزار و 844 بهبود یافتند.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان سمنان نیز، آمار رسمی کرونا در استان سمنان در روز 23 مرداد 1400 جمع کل محتملین ورود به بیمارستان مشکوک به ابتلا به کرونا 483 نفر، جمع کل موارد مثبت مبتلای قطعی 359، جمع کل موارد مثبت سرپایی 294، جمع کل موارد مثبت بستری 65، جمع کل فوتی‌های مثبت 3 نفر، جمع کل ترخیص شدگان 48 نفر و جمع کل بستری 20 مردادماه هم قطعی و هم مشکوک 738 نفر گزارش شد.

استان قزوین/ کاهش نرخ ابتلا

در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی استان قزوین از 87 هزار نفر گذشت که از این تعداد حدود 32 هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و 1979 نفر به دلیل شدت علائم فوت کردند. در ضمن آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلا به کرونا هم با 105 نفر افزایش به 16 هزار و 462 نفر رسید که سبب عبور افزایش 49 نفری آمار بستری‌های موقت و عبور آن از مرز 1400 نفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاهش محسوس آمار ابتلای کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 743 بیمار جدید کرونایی در استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز قبل 35 درصد کاهش یافته و 401 نفر کمتر از روز گذشته بوده است.

پیمان نامدار اضافه کرد: همچنین در همین مدت آمار بستری‌های روزانه کرونایی نسبت به روز قبل 24 درصد افزایش یافت و در شبانه‌روز گذشته 231 بستری کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند که 44 نفر از روز پیش بیشتر بود. همچنین آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی هم 9.5 درصد افزایش یافته و در حال حاضر 35 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در ادامه از کاهش 300 درصدی آمار مرگ‌ومیر کرونایی در استان خبر داد و گفت:‌ در طول 24 ساعت گذشته 4 بیمار کرونایی بدحال را به دلیل شدت علائم و ضعف جسمانی شدید از دست دادیم که این آمار در مقایسه با روز قبل 8 نفر کمتر شده بود و امیدواریم همچنان در همین عدد باقی بمانیم.

نامدار ادامه داد: همچنین در 24 ساعت اخیر آمار بهبودیافتگان ما 43 درصد افزایش یافته و طی همین مدت 159 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین مرخص شدند که بالاترین رکورد ما در طول یک‌‌ونیم سال اخیر به شمار می‌رود.

استان کرمان/راهروها و نمازخانه‌های مراکز درمانی مملو از بیمار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در روزهایی که ویروس کرونا بیش از همیشه قربانیانی می‌گیرد بزرگ‌ترین استان کشور وضعیت خوبی نداشته و به گفته زینی‌وند استاندار کرمان این استان، در آستانه وضعیت فوق بحرانی کرونا قرار دارد، ظرفیت بیمارستان‌های استان کرمان تقریباً تکمیل است و در صورت ادامه این روند بیماران باید در راهروهای بیمارستان‌ها بستری شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان کرمان تکمیل است گفت: در بیمارستان افضلی‌پور کرمان تمام راهرو، نمازخانه و زیرزمین مملو از بیمار است و اگر فکری نکنیم دچار فاجعه‌ای مانند مشهد مقدس و دیگر استان‌ها می‌شویم.

البته حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت استان در مورد شیوع ویروس کرونا متناسب با امکانات موجود نیست اظهار داشت: در شرایط فعلی مواظبت و مبارزه همه جانبه با این ویروس لازم است.

وی با بیان اینکه آرایش جنگی مقابله با کرونا در کشور مناسب نیست و باید جلوی کاستی‌ها گرفته شود گفت: جمعیت درگذشته در کشور بر اثر ابتلا به کرونا روزانه چیزی در حدود 500 نفر بوده که خیلی بد است و امیداریم دستوراتی اتخاذ شود که به سرعت روند صعودی بیماری در استان کاهش پیدا کند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده و در مراحل آخر ظرفیت بستری هستیم اظهار داشت: ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان‌های ما کاملاً تکمیل شده و اگر بیماری هم خدمات آی سی یو نیاز داشته باشد در سایر اتاق‌ها این خدمات به وی ارائه می‌شود.

 مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 211 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 718 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 61 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 204 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 93 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 135 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 226 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 32 هزار 125 مورد رسیده است.

وی به فوت 24 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 885 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 571 هزار و 208 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 131 هزار و 194 مورد است.

استان هرمزگان/ شرایط خطرناک استان

شرایط فوق حاد کرونایی بر هرمزگان حاکم شده و تمامی آمارها حامی از آن است که خطر بزرگی این استان را در هفته‌های پیش رو تهدید می‌کند.

آنطور که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به خبرگزاری تسنیم گفت شرایط ویژه و خاصی در هرمزگان وجود دارد و به علت کمبود نیرو امکان احداث بخش جدید کرونایی وجود ندارد.

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه این هفته‌ها شاهد اوج گیری کرونا در استان هستیم و نگرانیم وضعیت فعلی به علت سهل انگاری‌ها تشدید شود.

وی افزود: ما تلاش کردیم بیماریابی را افزایش دهیم به نحوی که تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 448875 بوده و در هفته‌های اخیر شدت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت بستری بیماران وخیم است، حجم مراجعات بیماران به شدت افزایش یافته و این حجم مراجعات سبب می‌شود در آینده با کمبود تخت مواجه شویم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 1317 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 146 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 40 بیمار وخیم است.

نوروزیان وضعیت بیماران قرنطینه خانگی را نگران کننده توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 19 هزار و 500 نفر بیمار در منازل خود در قرنطینه هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است وضعیت وخیم شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 15 بیمار دیگر شامل 11 آقا و 4 خانم در محدوده سنی 41 الی 89 سال از شهرستانهای بندرعباس ( 7 نفر ) ، میناب (2 نفر ) ، قشم( 2 نفر ) ، سیریک ، جاسک، حاجی آباد و پارسیان هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 1915 نفر رسید.

استان همدان/222 نفر بستری در بخش

دکتر محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با شناسایی 981 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 21 هزار و 831 و بیماران سرپایی مثبت به 58 هزار و 816 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته یک هزار و 357 مورد بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که 222 نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 18 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 39 بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 42، بهار یک هزار و 132، تویسرکان یک هزار و 180، رزن 903، درگزین 310 ، فامنین 347 و کبودراهنگ یک هزار و 162 نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و 178 نفر در ملایر، 2 هزار و 651 نفر در نهاوند و هشت هزار و 429 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

وضعیت قرمز کرونایی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها