مهد کودک‌ها در کدام شهرها بازگشایی می‌شوند؟

کد خبر: 1102601

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره بازگشایی مهدکودک‌ها گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلا جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیرا در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند.

مهد کودک‌ها در کدام شهرها بازگشایی می‌شوند؟

علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره بازگشایی مهدکودک‌ها گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلا جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیرا در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند. در شهرهای قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند، زیرا عموما مهدهای کودک کلاس های کم جمعیت دارند و مشکلی از نظر فاصله گذاری اجتماعی ندارند.

وی درباره توسعه تربیت کودکان زیر شش سال در روستاها عنوان کرد: ۷۰۰۰ مهدکودک در روستاها داریم. دو مسئله در مهدکودک های روستایی داریم، نخست حمایت های مالی و اعطای یارانه از سوی دولت است، زیرا توان مالی خانواده ها در مناطق محروم طوری نیست که خودشان بتوانند شهریه مهدکودک را بپردازند. پیگیری هایی در این زمینه داریم. دوم آموزش و فرایندهایی تربیتی است که برنامه های پیش بینی شده شامل مهدهای روستایی نیز شده و از آن بهره مند می شوند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون ضرورت و میزان حضور کودکان در مهدکودک‌ها گفت: قرار نیست همه کودکان به مهدکودک بروند به‌ویژه سه سال اول که‌ باید در خانواده باشند. توانمندسازی خانواده ها جزو برنامه های جدی ماست اما توسعه در سه سال دوم مورد تاکید است و بچه ها باید برای‌ ورود به دوره رسمی آموزش آماده شوند اما در مجموع اینکه همه کودکان تحت پوشش مهدکودک ها باشند مورد توصیه و مدنظر نیست.

وضعیت شهریه مهدکودک‌ها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره شهریه مهدکودک‌ها نیز گفت: تصمیم امسال این بود که درصدی به شهریه های قبلی افزوده شود که سازمان ملی حمایت از مصرف کنندگان درباره آن تصمیم می گیرد که نرخ افزایش تا سقف ۳۲ درصد را به ما اعلام کرده‌اند و بخشنامه آن نیز به زودی صادر می شود.

حاجیان‌زاده درباره محتوای آموزشی این دوره گفت: موافق با نسخه واحد برای اداره پیش دبستانی ها نیستیم، برنامه و استاندارد واحدی داریم، اما روش ها متنوع هستند. بسته های تربیت و یادگیری باید متنوع و متعدد باشند. امسال سازمان پژوهش ۲۲ بسته را معرفی کرد، کمیته‌های تولید محتوا در استان‌ها نیز فعال هستند تا بتوانند متناسب با شرایط منطقه انتخاب کنند.

وی درباره اجباری شدن دوره پیش دبستانی نیز گفت: پیش دبستانی دوره رسمی غیراجباری است، اما سیاست ما فراگیر شدن این دوره است و هفت سال هم برای ایجاد پوشش همگانی فرصت داده شده است. همگانی شدن دوره هم نباید اجباری باشد بلکه باید با فرهنگ سازی و ایجاد جذابیت، خانواده ها به حضور فرزندشان در این دوره متمایل شوند./منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها