حکم عجیب زندان برای سرقت 3 بسته بادام هندی! +عکس

کد خبر: 1104933

روز گذشته تصویری از حکم محکومیت مردی ۴۵ ساله به اتهام سرقت سه بسته بادام هندی، در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

حکم عجیب زندان برای سرقت 3 بسته بادام هندی! +عکس

روز گذشته تصویری از حکم محکومیت مردی ۴۵ ساله به اتهام سرقت سه بسته بادام هندی، در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. طبق این حکم این فرد به اتهام سرقت سه بسته بادام هندی به 10 ماه حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق محکوم شده است. کاربری نوشت: «توی این روزگار که احکام جایگزین داره توسط قضات صادر می شه این حکم کمی تعجب برانگیز بود.» کاربر دیگری نوشت: «آدم یاد ژان وارژان میفته، خوشبختانه این حکم بدوی بوده و باید امیدوار بود که توی دادگاه تجدید نظر، حکم عوض شه.» کاربری هم نوشت: «کاش این قاضی سخت گیر رو بذارن برای پرونده اختلاس های میلیاردی حکم بده تا دیگه کسی هوس اختلاس نکنه.» کاربری هم نوشت: «حکم جناب قاضی بیشتر جنبه بازدارندگی داره و شاید طرف سابقه دار بوده و شاکی هم  رضایت نداده.یک طرفه به قاضی نریم.»/ خراسان

در پی انتشار حکم یک قاضی برای سارق سه بسته بادام هندی و محکومیت سنگین متهم به ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق، خبرنگار فارس با تصور اینکه این حکم عجیب مانند بسیاری از دروغ‌های منتشر شده در فضای مجازی عاری از واقعیت است، ماجرا را از مسئولین مربوطه پیگیری کرد و در کمال تعجب مشخص شد که خبر مذکور صحت دارد و خبرسازی نیست.

بنابر حکم منتشر شده، متهم اقدام به سرقت سه بسته بادام هندی از یک مغازه کرده که پس از شکایت مالک مغازه و ارائه فیلم از ارتکاب جرم متهم توسط وی و عدم دفاع موجه متهم؛ قاضی متهم را که مردی ۴۵ ساله و پدر سه فرزند است به ده ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق محکوم کرده است!

اگرچه حکم منتشر شده بدوی است اما به علت عدم تجدیدنظرخواهی متهم، حکم وی پس از گذشت مدت قانونی تجدیدنظرخواهی در حال حاضر قطعی شده است.

هرچند به موازات برخورد با دانه درشت‌ها و جرایم سنگین، رسیدگی به تخلفات و جرایم کوچک نیز ضروری است و مانع هرج و مرج می‌شود اما عدم تناسب ظاهری این حکم با جرم صورت گرفته نیازمند توضیح یا اصلاح توسط دستگاه قضایی است./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها