قیمت‌های مواج آهن آلات | چه عواملی روی قیمت تیرآهن تاثیر می‌گذارد؟

کد خبر: 1108306
قیمت‌های مواج آهن آلات | چه عواملی روی قیمت تیرآهن تاثیر می‌گذارد؟

دردسرهای استعلام قیمت در بازار آهن

در بازار مواج آهن آلات فعلی که قیمت‌ها هر ساعت تغییر می‌کند، استعلام قیمت آهن آلات گوناگون قطعا کار ساده‌ای نخواهد بود. همچنین زمانی که نوسانات قیمت شدید می‌شود برخی از فروشندگان، قیمت را اعلام نکرده و حتی هیچ سفارشی را نمی‌پذیرند. در چنین شرایطی تنها مشتری و مصرف کننده فرآورده‌های فولادی است که آسیب می‌بیند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، در ادامه مطلب خواهید فهمید که تنش‌های قیمتی بازار آهن از کجا سرچشمه می‌گیرد. همچنین در انتها با روش خرید جدید آهن آلات آشنا خواهید شد که به طور کلی تمامی مشکلات را از سر راهتان برمی‌دارد.

74

دلایلی که قیمت آهن آلات را تکان می‌دهند

نوسانات قیمت آهن آلات که در بازار رخ می‌دهند، دلایل مشخصی دارند. همچنین در برخی از نوسانات که تاثیر شدیدی روی قیمت می‌گذارند، معمولا چند عامل دست به دست هم می‌دهند. این دلایل ریشه در قسمت‌های مختلف اقتصاد و بازار فرآورده‌های فولادی کشور دارد. در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم شما را با دلایلی آشنا کنیم که موجب افزایش یا کاهش قیمت آهن می‌شوند.

نوسان نرخ ارز

نوسانات بازار ارز یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث شده قیمت روز انواع آهن آلات دچار تغییر شود. برای مثال، اگر بخواهید قیمت امروز میلگرد را با روز گذشته مقایسه کنید، باید نگاهی به بازار ارزهای پرکاربرد مثل دلار و یورو بیاندازید. در صورتی که قیمت ارز نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرده باشد، باید منتظر قیمت اعلامی بیشتری از توزیع کنندگان آهن آلات باشید. ناگفته نماند که نوسانات شدید ارز به شدت روی قیمت آهن تاثیر می‌گذارند.

75

احتکار و کاهش عرضه

عرضه و تقاضا در علم اقتصاد به سادگی قابل درک است. زمانی که عرضه محصولی به بازار کم شود، با ثابت ماندن تقاضا قطعا قیمت محصول بالاتر خواهد رفت. در بازار آهن آلات کشور نیز دقیقا همچین قاعده‌ای وجود دارد. اگر عرضه تمامی فرآوره‌های فولادی یا آهنی مثل میلگرد، تیرآهن، نبشی، پروفیل و... به بازار کم شود، بدیهی است که قیمتشان بالاتر می‌رود. ناگفته نماند که برخی از افراد سودجو با احتکار تولیدات کارخانه‌ها در انبارها تلاش می‌کنند که قیمت را بالاتر ببرند و سود بیشتری به دست بیاورند.

صادرات بی‌رویه

خوشبختانه کارخانه‌های تولید فرآورده‌های فولادی کشور با تلاش و پشتکار بالای خود توانسته‌اند که محصولات باکیفیت تولید داخل را به بازار جهانی بفرستند. اما گاهی اوقات صادرات بی‌رویه فرآورده‌ها باعث کاهش عرضه آهن آلات در بازار داخل کشور می‌شود. همانطور که در بخش قبلی نیز گفته شد، کاهش عرضه و افزایش تقاضا همیشه با افزایش قیمت همراه است.

کاهش تولید کارخانه‌ها به دلایل مختلف

کارخانه‌های تولید آهن آلات به درجه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند به خوبی بازار داخلی کشور را تامین کنند. اما در برخی شرایط کارخانه‌ها قادر نیستند که با حداکثر ظرفیت، آهن آلات مورد نیاز را تولید نمایند. به عنوان مثال استخراج سنگ آهن از معادن کاهش یافته و ماده اولیه به کارخانه‌ها نمی‌رسد. در چنین شرایطی قطعا بازار آهن کشور افزایش قیمت به خود خواهد دید.

تغییر در قیمت منابع انرژی

کارخانه‌های تولید آهن آلات که مشغول ذوب سنگ آهن و پرسینگ قطعات بزرگ فولادی هستند، قطعا به انرژی زیادی برای انجام فعالیت‌ها نیاز دارند. برای مثال، کوره‌های ذوب آهن در هر ساعت از فعالیت، حجم بالایی از انرژی‌های طبیعی را مصرف می‌کند. به همین دلیل است که اگر تغییری در قیمت منابع انرژی کشور رخ دهد، باید منتظر تغییر قیمت آهن آلات در بازار داخلی باشیم.

قیمت دستوری

دولت برای کنترل قیمت آهن آلات در بازار داخلی به کارخانه‌ها دستور می‌دهد که محصولات خود را با قیمت مشخص به بازار عرضه کنند. قیمت دستوری تمامی نظام‌های اقتصادی جهان را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند. همچنین اختلاف قیمت نرخ دولتی کارخانه با قیمت بازار آزاد، فضای مناسبی برای رانت خواری و افراد سودجو ایجاد خواهد کرد.

افزایش هزینه‌های کارخانه‌ها

زمانی که هزینه تولید کارخانه‌ها به هر دلیلی افزایش پیدا می‌کند، تولید کنندگان آهن آلات مجبور می‌شوند که قیمت محصولات خود را بالاتر ببرند. برای مثال اگر هزینه نگهداری دستگاه یا مواد اولیه بالاتر رود، افزایش قیمت آهن آلات در بازار کاملا طبیعی خواهد بود.

 برخی از عوامل جانبی در هزینه‌های انتقال محصول نیز روی قیمت تاثیرگذار هستند. فرض کنید که قیمت سوخت بالاتر رود و شرکت‌های حمل و نقل مجبور شوند که نرخ بالاتری برای حمل محصولات کارخانه‌های فولاد در نظر بگیرند. در چنین شرایطی بدیهی است که تغییراتی در قیمت آهن آلات دیده شود.

قیمت تیرآهن در بازار چقدر است؟

تصور کنید که می‌خواهید که قیمت روز تیرآهن تولید یک کارخانه مشخص را بفهمید، در چنین شرایطی باید به بازار آهن شهر مورد نظر مراجعه کنید و از توزیع کنندگان مختلف استعلام بگیرید. همچنین اگر بخواهید که سفارش را در کارخانه ثبت نمایید، باید زمان بیشتری را برای تحویل سفارش منتظر بمانید. اما در دنیای فعلی که همه چیز اینترنتی شده است، یک راه راحت پیش‌رو دارید.

76

راهی ساده برای بررسی قیمت

سایت عصرآهن شرایطی را به وجود آورده تا دیگر برای فهمیدن قیمت آهن آلات سختی نکشید. کافیست وارد این سایت شوید تا انبوهی از خدمات مختلف در اختیار شما قرار بگیرد. همچنین اگر می‌خواهید که بیشتر با عصر آهن آشنا شوید، بخش‌های بعدی مطلب را از دست ندهید.

نرخ روز و دقیق در عصرآهن

در سایت عصرآهن هر روز قیمت انواع فرآورده‌های فولادی را می‌توانید مشاهده کنید. برای انجام این کار باید به قسمت‌های مختلف سایت مانند فروش میلگرد، تیرآهن، نبشی و... سر بزنید تا بتوانید قیمت روز آن‌ها را ببینید. نمودار تغییر قیمت به صورت هفتگی، ماهانه و شش ماهه برای هر محصول نشان داده می‌شود، بدین ترتیب بررسی و مقایسه نوسانات راحت خواهد بود

دسترسی به فرآورده‌های فولادی کارخانه‌های مختلف

برای فهمیدن قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و خرید آن نیازی نیست که ساعت‌ها وقت خود را در بازار آهن تلف کنید؛ زیرا در سایت عصرآهن می‌توانید قیمت فرآورده‌های فولادی گوناگون را ببینید و از کارخانه‌های تولید کننده سراسر کشور خرید کنید.

ثبت سفارش با چند کلیک

ثبت سفارش در سایت عصرآهن کار سختی برای شما نخواهد بود. برای انجام این کار باید نوع محصول و تولید کننده را انتخاب کنید. سپس قیمت روز محصول به شما نشان داده خواهد شد و با انتخاب محل تخلیه سایر مراحل ثبت سفارش در مقابل شما قرار می‌گیرد. همچنین تیم پشتیبانی در تمامی مراحل خرید و تحویل محصول، پاسخ گوی شما خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها