3 روش برای تمیز کردن دستگاه های قهوه ساز به طور کامل

کد خبر: 1111335
3 روش برای تمیز کردن دستگاه های قهوه ساز به طور کامل

 

افراد زیادی در جهان هستند که علاقه زیادی به نوشیدن دائم قهوه دارند. در واقع قهوه در دسته محبوب ترین نوشیدنی های جهان قرار دارد. اگر شما هم علاقه زیادی به نوشیدن دائم قهوه دارید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. باید بدانید برای آنکه یک قهوه بی­نظیر داشته باشید می‌توانید به یک کافی شاپ بروید و قهوه مورد نظر خود را سفارش دهید اما اگر ترجیح می‌دهید خودتان دست به کار شوید باید نکاتی را در مورد نوع قهوه ای که استفاده می‌کنید و دستگاه اسپرسو ساز خود بدانید تا کیفیت قهوه‌ای که می‌نوشید بالاتر رود. یکی از نکات پر شک و شبهه در مورد دستگاه اسپرسو ساز شستشوی آن است. افراد زیادی هستند که اعتقاد دارند با شستشوی دستگاه اسپرسو ساز در واقع عطر خوش قهوه از بین خواهد رفت و قهوه چندان خوبی به دست نمی‌آید اما حقیقت این است که با عدم شستشوی دائم دستگاه کیفیت قهوه ای که از آن می‌گیرید به شدت افت خواهد کرد. برای آنکه نه عطر قهوه ای که از دستگاه می‌گیرید کاهش یابد و نه کیفیت آن پایین بیاید حتماً باید روشهای درست شستشوی دستگاه اسپرسو ساز خود را یاد بگیرید. البته نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید هم بسیار مهم است و اگر دستگاه شما برای این کار به میزان لازم خوب نباشد هرگز نمی‌توانید یک قهوه عالی داشته باشید و در واقع عصاره قهوه به خوبی از آن خارج نخواهد شد. برای آنکه قهوه خوبی داشته باشید یک پیشنهاد عالی برایتان داریم. خرید یک مدل اسپرسوساز دلونگی به شما در داشتن یک قهوه معرکه کمک خواهد کرد. اما باید شستشوی دستگاه خود را به خوبی یاد بگیرید. در ادامه می‌خواهیم نکاتی را در مورد شستشوی دستگاه تان با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

برای آنکه بتوانیم یک دستگاه اسپرسو ساز را به درستی تمیز کنیم ابتدا باید قسمت های مختلف آن را بشناسیم. یک دستگاه اسپرسو ساز شامل مخزن آب داغ و بخار آب، پرتافیلتر، هدگروپ و مخزن آب داغ و بخار آب دستگاه اسپرسو میباشد.

نکته مهم دیگری که در مورد استفاده از اسپرسوساز وجود دارد این است که حتما از قهوه ای استفاده کنید که مرغوب باشد و به خوبی آسیاب شده باشد تا دستگاه تان دچار مشکل نشود. به همین منظور می‌توانید از قهوه استارباکس که یک قهوه محبوب و بسیار معتبر در سراسر جهان است استفاده کنید. می‌توانید انواع قهوه استارباکس سوماترا یا بلوند را با قیمت‌های مختلف از فروشگاه ها و یا فروشگاه های آنلاین معتبر فروش قهوه خریداری کنید.

  1. شستشوی مخزن آب داغ

139

مخزن آب داغ و بخار آب در واقع قسمتی است که آب داغ با فشار زیاد و دمای مشخص برای گرفتن عصاره قهوه به قسمت پرتافیلتر وارد می شود.

این قسمت عموما دچار جرم گرفتگی می‌شود و مخصوصاً اگر در محیطی زندگی میکنید که آب منطقه شما املاح زیادی دارد امکان جرم و رسوب در آن به شدت افزایش می­یابد بنابراین بهترین کار این است که از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید و به این صورت که جلوی روسوب  بیشتر دستگاه خود را بگیرید. اما اگر دستگاه شما در این قسمت یعنی در مخزن بخار آب دچار رسوب زیادی شد برای شستن این قسمت روش خاصی وجود دارد. شما می­توانید از انواع شوینده های موجود در بازار که باعث رسوب زدایی کتری می‌شوند استفاده کنید اما روش راحت تر ای که برای این کار وجود دارد استفاده از اسید سیتریک به صورت مستقیم می­باشد. شما می‌توانید اسید سیتریک رقیق را از فروشگاه ها تهیه کنید و با آب مخلوط کرده و دستگاه را به خوبی با آن تمیز کنید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از آن به خوبی دستگاه را با مایع ظرفشویی یا هر مایع شوینده دیگری می­توانید بشوید اما اگر پیدا کردن اسید سیتریک برای شما کار سختی بود می­توانید از سرکه های خانگی یعنی سرکه سیب یا سرکه انگور هم استفاده کنید تنها باید توجه داشته باشید که پس از اتمام کار حتماً دستگاه را به خوبی بشویید. به این دلیل که سرکه بوی بسیار تندی دارد و از بین رفتن بوی آن کمی زمانبر خواهد بود بنابراین حتماً در شستشوی دستگاه بعد از استفاده از سرکه دقت لازم را به خرج دهید تا بوی بدی داخل دستگاه شما باقی نماند. برای درست مواد تمیز کننده خانگی دستگاه قهوه ساز به این لینک مراجعه کنید.

نوع دیگری از شوینده ها که می­توانید از آنها استفاده کنید شوینده های صنعتی رسوب زدا هستند که حالتی قلیایی دارند و برای شستشوی رسوبات بسیار کاربردی هستند اما قبل از مصرف این شوینده ها باید به دفترچه راهنمای اسپرسو ساز خود مراجعه کنید اگر این مواد مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نمی‌کند از آن استفاده کنید.

  1. شستشوی پرتافیلتر

140

پرتافیلتر قسمتی است که قهوه آسیاب شده در درون آن قرار می­گیرد و به وسیله تمپر قهوه دقیقاً فشرده سر جای خود قرار می­گیرد. برای شستن این قسمت بهتر است روزانه از یک مسواک گرد نسبتاً نرم مناسب دستگاه به همراه آب ولرم استفاده کنید تا خراشی در این قسمت به وجود نیاید و نیازی به شستشو با مواد حلال رقیق نباشد. اما اگر مدت زیادی است که پرتافیلتر خود را تمیز نکرده‌اید باید از یک شوینده رقیق شده استفاده کنید. می­توانید از شوینده های مخصوص دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید تا قسمت پرتافیلتر دستگاه شما کوچکترین آسیبی نبیند و به خوبی تمیز شود.

  1. هد گروپ

هد گروپ در واقع قسمتی است که عصاره قهوه از قسمت پایینی پرتافیلتر خارج می­شود و فنجان مورد نظر زیر آن قرار می­گیرد. در واقع این قسمت خروجی قهوه را به شما می­دهد بنابراین احتمال رسوب بستن و جرم گرفتن آن بسیار زیاد است و اگر این قسمت به خوبی تمیز نشود قهوه ای که به دست شما می­رسد احتمالاً رسوبات زیادی خواهد داشت و یک قهوه شفاف نخواهد بود. برای تمیز کردن این قسمت هم می‌توانید از یک شوینده مانند جوش شیرین و یا حتی انواع شوینده های ظرف و ظروف که شوینده های سبکی هستند استفاده کنید.

در نهایت چیزی که مهم است این است که دستگاه شما بدون هیچ آسیبی و بدون هیچ بوی بدی تمیز شود و قهوه ای که از آن خارج می‌شود یک قهوه شفاف و خوش طعم باشد. به همین منظور رعایت تمامی نکاتی که در اینجا ذکر شد به علاوه رعایت نکات ذکر شده داخل دفترچه راهنمای اسپرسو ساز بسیار مهم است و علاوه بر اینکه قهوه خوبی به شما می‌دهد عمر دستگاه را نیز افزایش خواهد داد. امیدواریم توانسته باشیم نکات لازم و ضروری برای تمیز کردن دستگاه اسپرسو ساز را در اختیارتان قرار داده باشیم.

نویسنده: سارا اقبالی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها