خبر خوش برای بازنشستگان سال ۱۴۰۰

کد خبر: 1116318

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در متن ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی قید شده؛ هریک از معلمان باید ۸۰ درصد مجموع حقوق فوق‌العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌شود.

خبر خوش برای بازنشستگان سال ۱۴۰۰

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به ادامه بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در نشست روز سه‌شنبه جلسه علنی مجلس، گفت: این لایحه دارای ۷ ماده است و در نشست امروز تا ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.  امیدواریم بررسی ادامه این لایحه فردا به پایان برسد.

سوابق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در رتبه معلمان تأثیرگذار خواهد بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه امروز صحن علنی مجلس در ماده ۴ لایحه رتبه‌بندی؛ تمامی معلمانی که به مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیلکرده باشند، ۴ سال سابقه آنها در امتیازگیری برای کسب رتبه محاسبه می‌شود.

تأثیر سوابق پژوهشی معلمان در رتبه معلمان

منادی سفیدان ادامه داد: مصوبه دیگر امروز صحن علنی مجلس بر این مبنا بود که علاوه بر «دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی-تربیتی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه‌بندی معلمان»، سوابق پژوهشی نیز در کسب رتبه برای معلمان تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه رتبه‌بندی کار تخصصی و فنی بود، زمان زیادی از کمیسیون و صحن مجلس می‌برد و به همین دلیل چندین مرتبه از صحن به کمیسیون ارجاع شد.

بازنشستگان سال ۱۴۰۰ مشمول این لایحه می‌شوند

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: براساس لایحه ارائه شده به صحن مجلس توسط کمیسیون آموزش، رتبه‌بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیز مشمول آن خواهند شد.

منادی‌سفیدان اضافه کرد: در ماده ۶ لایحه ارائه شده به کمیسیون آمده است، برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۲۵ درصد، استادیار معلم ۳۷ درصد، دانشجویار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد به مجموعه حقوق مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

حداقل دریافتی معلمان در نظام رتبه‌بندی ۸ میلیون تومان خواهد بود

وی تصریح کرد: همچنین در لایحه‌ای که به تصویب کمیسیون رسیده، حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود چرا که در متن ماده ۶ این لایحه قید شده؛ هریک از معلمان باید ۸۰ درصد مجموع حقوق فوق‌العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: رتبه‌بندی معلمان با نظر هیأت‌های ممیزی صورت می‌گیرد و دولت مکلف است پس از تصویب این قانون نسبت به تشکیل‌های ممیزی برای رتبه‌بندی معلمان اقدام کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها