چاقی گریبانگیر این دسته از نوزادان

کد خبر: 1123439

نتایج یک مطالعه نشان داده، یک نوع اشتباه رایج می‌تواند منجر به چاقی نوزادان شود.

چاقی گریبانگیر این دسته از نوزادان

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه که اخیرا صورت گرفته هشدار می‌دهد، مادرانی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند ممکن است احتمال بیشتری برای داشتن فرزندان چاق داشته باشند.

محققان دو شیرین کننده را روی موش‌های باردار آزمایش کردند تا تأثیر آن را بررسی کنند؛ داده‌ها نشان داد موش‌هایی که استویا یا آسپارتام دریافت کردند، بچه‌های چاق‌تری با میکروبیوم روده داشتند.

استویا یا آسپارتام هر دو جایگزین رایج قند در انگلیس هستند؛ اگرچه این مطالعه بر روی موش‌ها انجام شد،  اما دانشمند می‌گویند که نتایج آن می‌تواند برای مادران انسان نیز صدق کند.

پژوهشگران کانادایی این مطالعه یادآور شدند، مجموعه ای از مطالعات دیگر مشابه آن را در انسان‌ها نشان داده است. «Raylene Reimer» از دانشگاه کلگری گفت: رژیم غذایی مادر در دوران بارداری در سلامت کوتاه مدت و بلندمدت نوزاد بسیار مهم است. پیروی از دستورالعمل‌های رژیم غذایی و رعایت دستورالعمل‌ها برای بارداری، گام‌های کلیدی هستند که می‌توانند  حافظ سلامت نوزاددر آینده باشند.

میلیون ها نفر از شیرین کننده‌های مصنوعی برای کاهش کالری دریافتی و کاهش مصرف قند استفاده می‌کنند. تصور این است که این شیرین کننده‌ها که کالری کمی دارند یا کالری ندارند، برای جلوگیری از چاقی گزینه مناسبی هستند و سطح قند خون را افزایش نمی‌دهند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها