وزیر ارتباطات: توان ساخت انواع ماهواره‌ها را داریم

کد خبر: 1125915

وزیر ارتباطات ‌با بیان اینکه ‌در حوزه فضایی تحریم مطلق بوده‌ایم، گفت: امروز به لطف همت و دانش جوانان توان ساخت انواع ماهواره‌ها را پیدا کرده‌ایم و جزو ۱۰ کشوری هستیم که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره را دارند.

وزیر ارتباطات: توان ساخت انواع ماهواره‌ها را داریم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در سفر استان گیلان به رضوانشهر سفر کرده ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد و پس از استماع سخنان فرماندار و ائمه‌جمعه شهرستان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران پرچم‌دار برقراری حکومتی مبتنی بر آموزه‌های دینی بود و در طی این مدت با همین ایدئولوژی تحت فشارها و هجمه‌های شدیدی قرار گرفته است؛ از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا اعمال شدیدترین تحریم‌ها که امروزه هم در اوج آن قرار داریم.

وی افزود: اما در طی این بیش از چهار دهه، ملت ما از همه این آزمون‌ها سرافراز بیرون آمده‌ است. به جرات می‌توان گفت برخی از ناملایماتی‌ که برای مردم ما به وجود آمده در هر کشوری دیگری بود آن کشور در سراشیبی سقوط قرار می‌گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنابراین باید بدانیم چه فشارهای سنگینی بر کشور تحمیل می‌شود و با چه شرایطی مواجه هستیم.

زارع‌پور تصریح کرد: با وجود تمام این فشارها جوانان کشور با کمترین امکانات در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌هایی خلق کردند که باعث افتخار است و به واسطه آن می‌توان اعتماد بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه به طور مشخص در حوزه فضایی تحریم مطلق بوده‌ایم گفت: امروز به لطف همت و دانش جوانان توان ساخت انواع ماهواره‌ها را پیدا کرده‌ایم و جزو ده کشوری هستیم که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره را دارند. با این حساب آیا این جوانان نمی‌توانند مشکلات صنایع دیگر را حل کنند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این مقطع بیش از هر زمان دیگری نیازمند امیدآفرینی و اعتمادآفرینی برای مردم هستیم گفت: برای تحقق این موضوع باید هم با کار و مجاهدت شبانه روزی مشکلات کشور را حل کرد و هم دستاوردهای نظام و انقلاب به اطلاع مردم برسد. البته مشکلات و گرفتاری‌ها و عقب ماندگی‌های تاریخی وجود دارد که بسیاری از آنها را یک‌شبه نمی‌شود حل کرد اما برای حل این مشکلات هم باید آستین بالا زد.

وی افزود: با این وجود نباید از کنار تمام دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب به سادگی گذر کرد. در کنار اشاره به کاستی‌ها باید نقاط قوت هم برای مردم گفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ابتکار جدیدی در قانون لایحه بودجه 1401 پیش‌بینی شده است، گفت: قرار است صندوق عدالت و پیشرفت در همه استان‌ها تشکیل شود و بخشی از اعتبارات عمرانی ملی به استان‌ها تعلق بگیرد تا در برخی از حوزه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری لازم انجام شود و به واسطه آن شاهد توسعه متوازن در سراسر کشور باشیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه آینده بسیار روشن است گفت: مطمئن هستم انقلاب اسلامی چالش‌ها و مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و به الگوی جهانی تبدیل خواهد شد.

پیش از آغاز این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در فرمانداری رضوانشهر مستقر شده بود حدود یک ساعت با مردم شهرستان و روستاهای اطراف به طور خصوصی دیدار کرد و درخواست‌ها و مشکلات‌ آنها را بررسی و برای برخی از این درخواست‌ها دستوراتی را صادر کرد.

زارع‌پور وزیر ارتباطات پیش از حضور در فرمانداری شهرستان رضوانشهر و شرکت در شورای اداری این شهرستان در منزل شهید «حسینعلی کریمی» حضور پیدا کرد و ضمن ابلاغ سلام و تحیت رئیس‌جمهوری تاکید کرد که آرامش و آسایشی که امروز در کشور احساس می‌شود مرهون فداکاری شهدا و خانواده شهداست و امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

هویت شهید «حسینعلی کریمی» که سال 1397 پیکر مطهرش به‌عنوان «شهید گمنام» تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به خاک سپرده شده بود، پس از 35 سال گمنامی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها