«فردا» گزارش می‌دهد

ماجرای اینترنت ملی چینی چیست؟

کد خبر: 1123877

وزیر ارتباطات ملی کردن اینترنت توسط چین را یک شایعه بی‌اساس خواند.

ماجرای اینترنت ملی چینی چیست؟

گروه سیاست سایت فردا - اینترنت ملی از جمله موضوعاتی که به هر بهانه‌ای سروصدا کرده و حاشیه ساز می‌شود. یکی از دلایلش هم این است که برخی سعی دارند اینطور القا کنند که راه اندازی اینترنت ملی به معنی ایجاد محدودیت و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی است! حالا اگر این وسط از چین که برخی از غرب‌گرایان نسبت به نام آن هم آلرژی دارند به میان آید، حاشیه‌ها دوچندان می‌شود. 

از این رو است که اظهارات دیروز علی یزدی‌خواه نماینده مجلس جنجالی شد. او گفته بود که چینی‌ها در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به ابتکار منحصر به فرد و خاصی دست یافته‌اند که ما نیز می‌توانیم از تجربه آنها در این بخش استفاده کنیم. همین یک جمله کافی بود تا هیاهیو به راه انداخته و مثل همیشه داستان درست کنند. مثلا کانال تلگرامی «عصر ما» نوشت: «تعداد بیشماری تکنولوژی، برنامه و تجربه در سرتاسر جهان پیدا می‌شود اما ذره‌بین مسئولان و نمایندگان ایران به‌دنبال تجاربی می‌گردند که زندگی مردم را سخت‌تر از آنچه که هست، کنند. یکی از نمونه‌های این امر، علاقه وافر به اینترنت چینی و روسی است ... اگر قرار است از تجارب دیگر کشورهای دنیا استفاده کنیم چرا فقط روی چین و روسیه تمرکز کرده‌ایم؟ چرا همه چیز را می‌خواهیم بومی و تولید داخل کنیم؟ چرا تکنولوژی‌های پیشرفته آنان در کمک به آسان‌تر شدن زندگی را استفاده نمی‌کنیم؟ چرا صنعت و کشاورزی‌مان عقب مانده است؟ حتی چینی‌ها و روس‌ها نیز به‌جز اینترنت کنترل‌شده و به‌شدت محدود کارهای دیگری هم انجام می‌دهند. مثلا از حشرات و انواع و اقسام جنبدگان در زمین و هوا و آب تغذیه می‌کنند، اگر آنها حشره می‌خورند،‌ ما هم باید بخوریم؟»

کانال‌های تلگرامی و برخی کاربران در فضای مجازی به حاشیه‌سازی‌های خود ادامه می‌دادند که وزیر ارتباطات بحث را تمام کرد. او در پاسخ به کاربران که مساله ملی کردن اینترنت توسط چین را مطرح کرده بودند، گفت: این شایعات بی‌اساس است.

زارع پور در اینستاگرام و در پاسخ به حواشی ایجاد شده، نوشت: «سلام. شایعات بی‌اساس است».

وزیر ارتباطات

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها