توصیه های تغذیه ای برای کودک کرونایی چیست؟

کد خبر: 1130367

یک کارشناس تغذیه گفت: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند و یا تمایلی به مصرف آب نداشته باشد، ترجیحاً آب میوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال و یا مصرف دوغ برای تامین میزان مایعات کافی بدن کودک توصیه می شود.

توصیه های تغذیه ای برای کودک کرونایی چیست؟

 سوری راغبی کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران به بیان رژیم غذایی برای کودک مبتلاء به کووید19 پرداخت واظهار داشت:در کودکان مبتلا به کرونا به مصرف کافی مایعات به خصوص آب توصیه می شود .

وی با بیان اینکه تعداد وعده های غذایی کودک باید افزایش یابد و از حجم هر وعده کم شود خاطرنشان کرد: برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می شود 8 تا 10 وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به صورت نرم و پوره تهیه گردد.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه غذا خوردن کودک به علت بی اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید ممکن است سخت باشد گفت: توصیه می شود پوره سیب زمینی که مخلوطی از سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز، شیر و کره است و همچنین پوره کدوحلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده گردد.

راغبی با توصیه به استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو افزود: همچنین می توان از منابع کمک کننده افزایش اشتها مثل شربت های زینک پلاس، روی، ویتامین د، آهن، سلنیوم و مس نیز استفاده کرد.

وی مصرف انواع لبنیات کم چرب و پروبیوتیک را نیز مفید دانست و خاطرنشان کرد: ترکیبی از آش حبوبات و میکس گوشت ها که هم منابع پروتئین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا دو میوه به صورت آب میوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می شود

راغبی با بیان اینکه بهتر است غلات یا ترکیبات نشاسته ای یا قند ساده کمتر مصرف شود چون خود این موارد می تواند باعث افزایش التهاب بدن گردد تاکید کرد: دادن مکمل ها طبق نظر پزشک و افزایش وعده غذایی مقوی و مغذی می تواند در بهبود کودک مبتلا اثر بخش باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها