مددجویان سال آینده چقدر مستمری می گیرند؟

کد خبر: 1137050

افزایش ۴۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، همزمان با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس در نشست کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید.

مددجویان سال آینده چقدر مستمری می گیرند؟

 همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، موضوع افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به بحث داغ میان مجلس، دولت و نهادهای حمایتی تبدیل شده و در مقابل اقشار کم درآمد و محروم جامعه نیز چشم انتظار تصمیم نهایی و رای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای روشن شدن وضعیت هستند.

در این میان کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی اقشار محروم و نیازمند کشور برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان را ارائه داده است، اما به نظر می‌رسد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، تاکنون به اجماع نهایی در این زمینه نرسیده اند.

اگرچه افزایش ۴۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، همزمان با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس در نشست کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید، اما در بررسی‌های بعدی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اعتباری معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این باره گفت: ما پیشنهاداتی داشته‌ایم و منتظر هستیم تا بودجه در صحن علنی مجلس مطرح شود. تا آن جایی هم که کمیسیون تلفیق تصویب کرده ۲۲ درصد افزایش مستمری است اما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با توجه به تکانه‌های اقتصادی و تورم موجود در این بخش توجه بیشتری انجام دهند./اقتصادآنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها