نماینده مجلس: یارانه کمتر از 500 هزار تومان برای مددجویان کافی نیست

کد خبر: 1050289

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی مجلس و کمیسیون تلفیق برای افزایش مستمری مددجویان خبر داد و گفت: اگر فقط هزینه نان سنگک و پنیر را مثال بزنیم، باز هم برای هر فرد باید ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

نماینده مجلس: یارانه کمتر از 500 هزار تومان برای مددجویان  کافی نیست

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به پایین بودن میزان مستمری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به ویژه با تورم سال‌های اخیر کشور، گفت: در چند سال اخیر متاسفانه مستمری این قشر افزایش زیادی نداشته و تناسبی میان نرخ تورم و مستمری مددجویان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش پیشنهادی دولت در بودجه 1400 برای مستمری مددجویان به هیچ عنوان کافی نیست، افزود: اگر فقط هزینه نان سنگک و پنیر را مثال بزنیم، باز هم برای هر فرد باید 120 هزار تومان پرداخت شود که سایر هزینه‌های زندگی همچون مسکن، تحصیل و ... هم باید در نظر گرفته شود و از آن غفلت شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امام راحل به رسیدگی به محرومان و مستمندان تاکید کرده بودند و آنان را ولی نعمتان نظام می‌دانستند، خاطرنشان کرد: چرا بعضاً برخی مدیران و مسئولان از بیت‌المال حقوق‌های نجومی دریافت کنند اما یک مددجو و مستمری‌بگیر کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باید با 120 هزار تومان در ماه روزگار بگذراند. ما معتقدیم هر رقمی کمتر از 500 هزار تومان درماه برای مددجویان کفایت نمی‌کند.

سبزی از پیگیری جدی مجلس و کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق این افراد خبر داد و گفت: باید افزایش دریافتی این افراد طوری باشد که در این گرانی و تورم بتوانند گذران زندگی کنند چراکه عملا با این حقوق هیچ کاری نمی‌توان کرد.در همین زمینه پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق مطرح شده تا حداقل مستمری خانواده تک نفره به 266 هزار تومان برسد که امیدواریم در تصویب نهایی بیش از این رقم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به رد شدن بودجه پیشنهادی دولت در مجلس افزود: به نظر نمایندگان، بودجه پیشنهادی دولت متناسب با وضعیت اقشار ضعیف و نیازمند جامعه نیست و تغییراتی در آن اعمال شد تا رنگ و بوی محرومان در آن قابل مشاهده باشد؛ حال منتظریم دولت نیز پس از بررسی پیشنهادات مجلس اقدام به اصلاح آن کند به طوری که موارد تورم‌زای بودجه که فشار بیشتری ممکن است بر محرومان ایجاد کند، در آن مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه قاطبه مجلس یازدهم را نیروهای انقلابی و نمایندگان آن را دلسوز مردم خصوصا محرومان دانست و اظهار کرد: نماینده‌ها تمام تلاش خود را در صحن خواهند کرد تا حقوق و مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی چند برابر شود و باید بودجه به نفع محرومان باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها