قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی یابد

کد خبر: 1147001

وزیر علوم گفت: به کمک دولت تصمیم گرفته ایم که تعرفه غذا و خوابگاه دانشجویان افزایش نیابد.

قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی یابد

محمدعلی زلفی گل در خصوص تالیف کتاب‌های دانشگاهی گفت: در دانشگاه ما بخش قابل توجهی از محتوای درسی دانشگاه‌ها، کتاب‌های لاتین و یا ترجمه‌ای است. اولین کاری که در بدو ورود به وزارت علوم انجام دادم، واگذاری پروژه شیوه نامه تألیف کتاب درسی در دانشگاه‌ها به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی و آموزش عالی بود. از آن‌ها خواستم در قالب یک طرح پژوهشی مطالعات ملی و فراملی انجام دهند تا مشخص شود کتاب تألیفی بومی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

 

به گفته وی این کتاب ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد هم بسته فرهنگی و هم بسته هویت سازی باید داشته باشد.

زلفی گل گفت: در این کتاب دانشمندانی که در آن موضوع خاص از ایران، در ابعاد ملی و فراملی صاحب نظر هستند و همین طور اسطوره‌های بین المللی در آن گنجانده شوند. در این کتاب باید مهارت و کار‌های پژوهشی و تیمی آورده شود.

 

وزیر علوم درباره سیاست آموزش عالی در دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و یا کاهش دانشجو گفت: دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی استقلال دارند و خودشان به بلوغ رسیده اند، تعیین ظرفیت را خود دانشگاه‌ها مشخص می‌کنند البته برای ایجاد رشته‌های جدید و تأسیس دانشکده و گروه‌های جدید، وزارت علوم یک سری استاندارد دارد و آن را هر دانشگاهی رعایت کند می‌تواند رشته جدید و یا جذب دانشجوی جدید داشته باشد.

 
 

زلفی گل گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما به درجه‌ای از بلوغ رسیده اند که خود تصمیم بگیرند؛ بنابراین ما برای ایجاد رشته‌های جدید و پذیرش‌های جدید دانشجو در رشته‌های مختلف استاندارد‌هایی داریم. هر دانشگاهی این استاندارد‌ها را داشته باشد می‌تواند رشته‌های جدید و جذب دانشجو داشته و ما از آن ممانعت نمی‌کنیم.

وی ملاک‌های آن را داشتن استاندارد‌های آموزشی، نسبت دانشجو به استاد، نسبت استاد به دانشجو، سرانه رفاهی، ورزشی، خوابگاهی عنوان کرد و افزود: این موارد ملاک‌های ما خواهند بود و اگر رعایت شود ما نمی‌گوییم جذب دانشجو را محدود کنند.

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت‌ها و تأثیر آن بر کالا‌های اساسی در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت‌ها در اثر جراحی اقتصادی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه‌ها خواهد داشت، ولی ما با کمک دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها