سورپرایز معلمان/افزایش حقوق معلمان با طرح رتبه بندی

کد خبر: 1151748

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان ۱۰ سال بود که اجرایی نمی‌شد ولی دولت سیزدهم مصمم به اجرای این طرح است.

سورپرایز معلمان/افزایش حقوق معلمان با طرح رتبه بندی

یوسف نوری بعد از ظهر جمعه در آئین افتتاح دانشگاه فرهنگیان واحد برادران این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ارتحال امام خمینی (ره) افزود: عده‌ای هستند که معلمان را تحریک به حضور در خیابان‌ها می‌کنند که چرا موضوع رتبه بندی انجام نشد در حالی که هنوز تصویب آئین‌نامه آن تمام نشده است.

وی با بیان اینکه بودجه این موضوع پایدار نبود اظهار کرد: در دولت سیزدهم و این دوره مجلس و شورای نگهبان همه با هم یک صدا شدند و این قانون با هدف بهبود وضعیت معلمان تصویب شد.

نوری ادامه داد: اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اکنون سه و نیم برابر شده و به تصویب نیز رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌خواهیم هرچه مطلوب معلمان و جامعه دانش آموزی است انجام شود، گفت: اجرای بسیاری از موارد و خدماتی که در دولت قبل قطع شده بود از جمله بیمه معلمان، سرانه و تغذیه دانش آموزان شروع شده و یا در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: مدتی به علت بازنشستگی نیروها خروج جمعیت از سیستم و تغییر و تحولات نیروی انسانی کم شد و ما این موضوعات را پیگیری کردیم و تعدادی جذب انجام دادیم ولی مواردی دیگر هستند که نیازمند تسهیلات قانونی هستند.

نوری یادآور شد: کمبود نیرو از محل ماده ۲۸ و تربیت معلم و تبدیل وضعیت نیروها تا حدی تأمین شده ولی باز نیاز داریم چون خروجی ما بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز وابسته به دانشگاه فرهنگیان که ویژه برخی رشته‌های خاص برای تربیت دانشجو و معلمان هستند و برای آموزش‌های ضمن و خدمت و دوره‌های مهارتی غیرفعال شده بود در حال فعال سازی مجدد و توسعه منطقی هستند.

نوری با بیان اینکه لازم است تا با تعاملات بین بخشی فضای مورد نیاز دانشگاه‌های فرهنگیان تأمین شود، ادامه داد: نگران فضای آموزشی آذربایجان غربی هستم و لازم است تا این موضوع در اولویت باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در برهه‌ای زمان ما ساختمان در اختیار سایر نهادها قرار می‌دادیم ولی هم اکنون نیازمند فضا برای آموزش فرزندان ایران اسلامی هستیم و باید به این سیستم کمک شود.

وی با بیان اینکه جامعه آموزش و پرورش بسیار فرهیخته است گفت: این جامعه در دوران جنگ و کرونا ایثارگری‌های بسیاری داشتند و اوج ایثارگری خود را به نمایش گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت هنر است و شهدا درس‌های بزرگ تربیتی به معلمان داده‌اند، افزود: باید این مکتب تربیتی را که میراث شهدای بزرگواری چون شهید سلیمانی است صیانت کرده و نگهداریم.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ثبات و پایداری انقلاب و اقتدار آن در سایه خون شهدا و برگرفته از زحمات معلمان و مسؤولان نظام اسلامی است.

نوری روز جمعه در یک سفر سرزده و به دعوت نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی وارد این شهرستان شد و طی دیدار با مسئولان این منطقه و افتتاح دانشگاه فرهنگیان و ساختمان اداره آموزش و پرورش باروق با فرهنگیان، دانشجو معلمان و مسؤولان این شهر نیز دیدار کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها