کرونا همچنان می‌تازد، رکوردشکنی در ابتلا و مرگ‌های کرونایی

شهرهای قرمز کرونایی دوبرابر شد

کد خبر: 1165180

بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها پر شده، داروخانه‌ها شلوغ و میزان ابتلاهای روزانه رو به افزایش است، رعایت پروتکل‌ها اما به شکل عجیبی کاهش داشته و حالا اعلام شده شهرهای قرمز کرونایی کشور تنها در فاصله یک هفته دو برابر شده است.

شهرهای قرمز کرونایی دوبرابر شد

به نظر می‌رسد در میانه اخبار سیلاب‌ها در ایران کسی چندان توجهی به وضعیت کرونا در ایران ندارد، میزان مرگ‌های کرونایی با شیبی معنادار رو به افزایش است و آنطور که آمارهای روزانه نشان می‌دهد این وضعیت تا چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت. همه اینها در حالی است که هنوز به قله پیک هفتم نرسیده‌ایم، مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست به فردانیوز می‌گوید مولفه‌های رسیدن به قله یک پیک متفاوت است اما وضعیت میزان رعایت پروتکل‌ها و افزایش سرایت‌ها نشان از این دارد که هنوز به قله پیک هفتم نرسیده‌ایم.

معنای گفته‌های این ویروس‌شناس این است که باید منتظر سیاه‌پوش شدن تعداد بیشتری از هموطنانمان به واسطه ابتلا به این بیماری باشیم و این در حالی است که بنا به اعلام چند روز پیش وزارت بهداشت و درمان در حال حاضر تنها 25 درصد مردم ماسک می‌زنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از اماکن عمومی در برخی از استان‌ها به عدد عجیب تنها 13 درصد هم رسیده است.

همین امروز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار تازه و هولناکی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در فاصله گذشت تنها یک هفته تعداد شهرهای قرمز کرونایی ایران از 57 شهر به 120 شهر قرمز رسیده است و شهرهای در وضعیت آبی از 106 شهر به تنها 50 شهر رسیده است. نشانه‌های آشکاری که بر اساس آن باید بگوییم دوباره روزهای سیاه کرونا پیش چشم ما قرار گرفته است و اگر این رویه ادامه پیدا کند به زودی باید به مرگ‌های روزانه سه رقمی هم عادت کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها