ابتلاهایی زیاد و تست‌های کم و کارت واکسن‌هایی که خرید و فروش می‌شوند

شوخی کرونایی وزارت بهداشت!

کد خبر: 1165362

پیک هفتم کرونا در حالی ادامه دارد که بی‌توجهی معناداری در پس آن در جریان دارد، بی‌توجهی که بخشی از آن معطوف به شهروندان در عدم رعایت پروتکل‌هاست و بخش دیگر مربط به مسئولانی است که در اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌ها جدی نیستند.

شوخی کرونایی وزارت بهداشت!

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «در یک دوره کوتاهی مرگ‌ومیرها کاهش پیدا کرد، آن هم نه در کشور ما بلکه در همه کشورها این روند کاهشی دیده شد. ما وقتی اولین روز با مرگ کرونایی صفر را گزارش کردیم قبل از کشور ما ۱۶۳ کشور دیگر مرگ صفر کرونایی را تجربه کرده بودند، این اتفاق کشور ما را دچار سرمستی کاذب کرد تا فکر کنیم اپیدمی تمام شده است، بنابراین دانسته یا ندانسته عادی انگاری را در میان مردم ترویج دادند.» 

گردش ویروس کرونا در کشور آدم‌های زیادی را مبتلا می‌کند، با این وجود آمارهای وزارت بهداشت از موارد ابتلا همچنان زیر ده هزار نفر است و در آخرین گزارش آن ۴۶ نفر جان باخته‌اند. این درحالی‌ست که کارشناسان معتقدند تعداد نمونه‌گیری‌ها در کشور آن‌قدر کم است که آمارهای اعلام شده بیشتر گمراه کننده هستند.

حمید سوری می‌گوید می‌گوید: «مرگ‌هایی که تایید می‌شود کسانی هستند که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، تعدادی هستند که فوت می‌کنند و دلایل مرگشان مواردی مانند ایست قلبی گفته می‌شود، بدون این‌که این افراد تست شده باشند، ما وقتی می‌توانیم آمار درستی داشته باشیم که از تمام فوتی‌های محتمل تست بگیریم.»

در حالی ما حالا با نزدیک به بیش از ده هزار ابتلای قطعی روزانه روبه‌رو هستیم که به باور کارشناسان حوزه بهداشت انجام روزانه  هزار تست برای کشوری 85 میلیونی که در میانه پیک کرونا قرار دارد چیزی شبیه شوخی است. 

سوی دیگر این قصه اما به خرید و فروش کارت واکسن توسط برخی از شهروندان و سودجویانی بازمی‌گردد که تاثیر شگفتی در تداوم جریان افزایش کرونا در کشور دارند. این اتفاق در سایه عدم نظارت وزارت بهداشت می‌گذرد و این وزارتخانه هم در برابر این اتفاق معمولا آن را تکذیب می‌کند. 

به عنوان مثال کانالی در تلگرام  با ۱۷ هزار مخاطب به راحتی دارد مشغول به فروش کارت واکسن است و از سوی دیگر کادر بهداشت نظام سلامت در حال تنبیه شدن است که چرا کسی واکسن نمیزند و پوشش تزریق واکسن پایین است! سوال مهم در این رابطه این است که این افراد به چه طریق به سامانه ها دسترسی دارند؟

فروش کارت واکسن

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها