توصیه وزیر کشور به زائران اربعین

کد خبر: 1167201

وزیر کشور گفت: توصیه ما این است که زائران اربعین با ماشین شخصی به ایلام و مرز مهران بیایند.

 توصیه وزیر کشور به زائران اربعین

وزیر کشور گفت: توصیه ما این است که زائران اربعین با ماشین شخصی به ایلام و مرز مهران بیایند.

دکتر «احمد وحیدی» در نشست ستاد اربعین استان ایلام، اظهار کرد: ایمن بودن جاده‌ها و هم سهل و روان بودن ترافیک در اربعین امسال بسیار مهم است و  امسال برآورد این است که تردد زائران زیاد باشد.

وی گفت:  توصیه ما این است که مردم با وسایل شخصی بیایند که برای این مهم باید جاده‌های ما پاسخگوی این حجم از تردد وسایل باشد بنابراین باید جاده هایی و پایانه‌هایی که نیازمند رسیدگی هستند معلوم شود و ما آمادگی داریم در این زمینه به سرعت رسیدگی کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: مسئولیت پایانه‌ها با وزارت راه است و  از جمله تهیه سایبان که وزارتخانه در این زمینه آمادگی لازم را دارد که کارها با سرعت بهتری انجام شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه نحوه‌ی انتقال زائران بسیار مهم است که چقدر در ایلام و چقدر در ایلام بمانند و سپس به سمت عتبات بروند، ادامه داد: این موارد نیازمند برنامه ریزی دقیق است و آنچه که برای ما مهم است آرامش زائران است و باید پذیرایی مناسب از آنان صورت گیرد و با خیال راحت به سمت عتبات بروند.

وی تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که زائران به صورت روان عبور کنند و با توجه به گرمی هوا باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود و  اسکان زائران نیز بسیار مهم است و ساختن اردوگاه در این زمینه بسیار مهم است و نیروهای نظامی و انتظامی در این زمینه می توانند به بهترین شکل ایفای نقش کنند تا تا مردم بدون دلهره زمان اقامت را در استان بگذرانند.

 وزیر کشور تاکید کرد: بر اساس گزارش‌ها، در خصوص آب و برق زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است و باید برآورد کنیم که روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر آب می خواهند و باید این آب تامین شود و باید روزانه برای تامین یک میلیون آمادگی داشته باشیم.

وحیدی گفت: تمهیدات لازم از نظر تامین برق نیز اندیشیده شده است و امیدواریم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر توجه به فعالیت‌های فرهنگی در مسیر مرز مهران، تصریح کرد: این مهم می‌تواند با محوریت سپاه امیرالمومنین انجام شود.

وزیر کشور بر مدیریت ارزان پایانه‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد اربعین امسال به بهترین نحو به انجام برسد.

وزیر کشور جهت بازدید از پایانه مرزی خسروی وارد شهرستان قصرشیرین شد.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور دقایقی پیش به منظور بازدید از پایانه مرزی خسروی و زیرساخت‌های این مرز برای تردد زوار اربعین، با استقبال استاندار کرمانشاه وارد مرز خسروی شد.

بازدید از پایانه مسافری خسروی و حضور در نشست ستاد مرکزی اربعین در پایانه مرزی خسروی از برنامه های وزیر کشور در این سفر کاری است.

خسروی در غرب استان کرمانشاه یکی از مرزهای کشور برای عبور زوار حسینی در ایام اربعین است.

وزیر کشور پیش از ورود به قصرشیرین، از پایانه مسافری مهران در استان ایلام و همچنین مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان بازدید کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها