درگیری مسلحانه در صفر مرزی/ کشف ۱۴۰۰ کیلوگرم تریاک

کد خبر: 1170027

فرمانده مرزبان انتظامی کشور از کشف یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای شهرستان سراوان خبرداد.

درگیری مسلحانه در صفر مرزی/ کشف ۱۴۰۰ کیلوگرم تریاک

 سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشورمان در منطقه مرزی اسفندک دست یافتند و با برنامه‌ریزی عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود:ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از مسیرهای تردد قاچاقچیان باخبر شده و در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند. آنان با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله دو دستگاه خودرو وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

براساس اعلام سایت پلیس، گودرزی گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو تویوتا و مقادیری مهمات جنگی، یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم تریاک را نیز کشف و ضبط کنند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: مرزهای پهناور ایران اسلامی با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و ... در امنیت کامل است و برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است. مرزبانان نیز با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌کنند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها