وضعیت جوی هوا برای ۳ روز آینده

کد خبر: 1173676

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در بخش‌های مختلف کشور بارندگی، وزش باد و گردوخاک و کاهش دما را پیش بینی کرد.

وضعیت جوی هوا برای ۳ روز آینده

مرتضی ضرابی گفت: امروز و فردا در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر و نیز اردبیل و خراسان شمالی تداوم بارندگی‌ها را پیش رو خواهیم داشت و شنبه هم شرایط برای بارندگی در بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی و ارتفاعات آذربایجان شرقی مهیا خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر امروز و فردا نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی مثل مناطقی از چهارمحال و بختیاری، لرستان، بخش‌هایی از ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی استان هرمزگان هم شرایط برای ابری شدن هوا و بارش‌های پراکنده فراهم خواهد بود.

ضرابی خاطرنشان کرد: روند کاهشی دما در دامنه‌های جنوبی البرز ازجمله در تهران به طور نسبی در دو سه روز آینده پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد طی دو روز آینده پدیده غالب در استان‌های نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود. در استان‌های غربی کشور نیز نظیر خوزستان، ایلام و کرمانشاه افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در خوزستان علاوه بر گردوخاک، باتوجه به افزایش رطوبت، همچنان هوای شرجی را در یکی دو روز آینده پیش رو خواهیم داشت. دریای خزر نیز امروز مواج است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها