جزئیات پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان | تفاوت میزان دریافتی بازنشستگان بر اساس احکام جدید

کد خبر: 1174068

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی از امروز خبر داد.

جزئیات پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان | تفاوت میزان دریافتی بازنشستگان بر اساس احکام جدید

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی از امروز خبر داد.

میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بیمه داوطلبان هلال احمر گفت: احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی صادر شد و از امروز ۲۰ شهریور پرداخت حقوق این افراد بر اساس افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان آغاز شد.

وی گفت: میزان دریافتی بازنشستگان بر اساس احکام جدید متفاوت است و متناسب با حقوق شأن افزایش‌ها اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت معوقات بازنشستگان غیرحداقل بگیر گفت: در حال برنامه ریزی برای پرداخت این معوقات هستیم و در این خصوص نشست‌هایی با کانون بازنشستگان داشته ایم و زمانی که ساز و کار لازم مشخص شود پرداخت معوقات آغاز می‌شود.

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان

مستمری شهریور ماه نخستین گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی از بامداد فردا، دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه قابل برداشت خواهد بود. این نخستین ماهی است که حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر این سازمان براساس افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مستمری شهریور ماه نخستین گروه از  بازنشستگان تامین اجتماعی از بامداد فردا، دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه قابل برداشت خواهد بود. این نخستین ماهی است که حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر این سازمان براساس افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می‌شود.

مستمری شهریور ماه نخستین گروه از  بازنشستگان تامین اجتماعی از بامداد فردا، دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه قابل برداشت خواهد بود. این نخستین ماهی است که حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر این سازمان براساس افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می‌شود.

احکام جدید بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از هفته گذشته صادر شد. درحال حاضر بازنشستگان مشمول می‌توانند علاوه بر مشاهده احکام جدید، افزایش اعمال شده بر روی فیش‌ مستمری شهریور ماه مشاهده کنند.

تا ماه گذشته، مستمری بازنشستگان سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی بر مبنای افرایش ۱۰ درصدی پرداخت می‌شد. این شیوه افزایش به دنبال مداخله مجلس باطل اعلام شد. در نتیجه دولت پذیرفت تا برای این گروه از بازنشستگان افزایش سی‌ و هشت درصدی در نظر بگیرد.

این افزایش مطابق مقرات تامین اجتماعی شامل ماه‌های گذشته نیز می‌شود. بر این اساس این سازمان باید مابه‌التفاوت فروردین تا مرداد ماه را به بازنشستگان مشمول پرداخت کند.

حسن‌ صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در خصوص نحوه پرداخت این طلب به تجارت‌نیوز گفت: توقع عموم بازنشستگان این است که این طلب یکجا تسویه شود. ارزش این مبلغ بسته به مستمری هر فرد متفاوت است اما به صورت میانگین می‌توان مبلغ آن را ماهانه بین یک تا دو ملیون تومان در نظر گرفت.

وی ادامه داد: تجربه مشابه سازمان تامین اجتماعی در سالهای گذشته نشان می‌دهد این طلب ماه به ماه تسویه می‌شود. براساس این اظهارات، انتظار می‌رود که پرداخت مابه التفاوت پنج ماه گذشته از مهر تا بهمن ادامه یابد.

سازمان تامین اجتماعی بالغ بر سه میلیون ششصد هزار بازنشسته دارد. از این تعداد، یک میلیون ششصد هزار نفر سایر سطوح بگیر هستند.

مطابق رویه‌ای که سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگی در شش ماه اول سال دارد، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از  بیستم تا سی و یکم ماه ادامه خواهد داشت.

زمان واریز معوقات فعلا مشخص نیست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز به روال هرماه خبر داد و گفت: از امروز حقوق غیرحداقلی بگیرها نیز مطابق با احکام اصلاح شده و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر ایران که با موضوع «بیمه تامین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر» برگزار شد، درباره واریز حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر با احکام جدید گفت:  بر اساس قولی که قبلا داده بودیم و برنامه‌ریزی که برای نرم افزار و پیاده سازی احکام انجام شده بود و احکام را هم بارگذاری کرده بودیم، از امروز طبق روال هرماه که پرداخت حقوق ها از بیستم آغاز می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد، حقوق‌ها بر اساس احکام جدید و اصلاح شده، واریز می‌شود.

وی افزود: از امروز حقوق ها با اصلاح احکام و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه حداقل و حداکثر دریافتی به چقدر می‌رسد؟ گفت: متفاوت است و از یک تا برابر حداقل دستمزد است که تناسب با همان افزایش اتقاق افتاده است.

موسوی درباره زمان واریز معوقات نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم، نشست‌هایی نیز با کانون بازنشستگان داشته‌ایم تا سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها