بارندگی و کاهش دما در شمال کشور

کد خبر: 1179778

تا روز دوشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی و شرقی بارندگی، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی و کاهش دما در شمال کشور

 تا روز دوشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی و شرقی بارندگی، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق و شمال غرب بارندگی و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

 تا روز سه‌شنبه شرایط برای وقوع پدیده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیا می‌باشد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی، در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و شمال شرق بارندگی و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد، افزود: بارش در روز سه شنبه در استان های ساحلی خزر تشدید می شود و دریای خزر نیز در این روز مواج است.

به گفته ضیاییان تا سه شنبه شرایط برای وقوع پدیده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیاست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ مهرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای  درجه ۲۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۴ مهرماه) نیمه ابری و در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مهر ماه) اهواز با دمای  ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها