خبر خوش برای معلمان طرح مهرآفرین / آزمون معلمان طرح مهرآفرین منتفی شد؟

کد خبر: 1182777

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

خبر خوش برای معلمان طرح مهرآفرین / آزمون معلمان طرح مهرآفرین منتفی شد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

 بررسی ماده واحده لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده است و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد./ ایسنا

آزمون مهرآفرین حذف می‌شود

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره حذف آزمون برای رتبه‌بندی معلمان مهر آفرین اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مصوبه‌ای را به منظور حذف آزمون معلمان مهرآفرین داشت که این موضوع در جلسه 8 آبان مجلس در صحن علنی بررسی خواهد شد و با تصویب نمایندگان، عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای علی‌الحساب برای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین مبلغی برای آنها واریز خواهد شد، درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: هنوز احکام رتبه‌بندی برای تمام معلمان صادر نشده است.

830 هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام رتبه‌بندی را دارند.تمام معلمان که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و...» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مقرر بود، احکام رتبه‌بندی معلمان تا پایان مهر ماه صادر شود اما این موضوع هنوز محقق نشده است البته احکام رتبه‌بندی معلمان با کمتر از سه سال سابقه کار و رتبه آموزشیار معلم صادر شده است.

یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش پیشتر در این باره گفته بود: «مقرر شده تا پایان مهرماه بخشی از احکام رتبه‌بندی معلمان صادر شود. صدور احکام جدید معلمان در قالب رتبه‌بندی را از رتبه‌های پایین آغاز می‌کنیم و احکام افرادی که کمتر از 470 امتیاز کسب کردند، صادر می‌شود.

2 میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد.»/تسنیم

پرداخت علی الحساب افزایش حقوق معلمان طرح مهرآفرین

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت علی‌الحساب اجرای قانون رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین ، گفت: تعداد معلمان طرح مهرآفرین حدود 85 هزار نفر می‌باشد که پس از اجرای قانون رتبه بندی معلمان، متاسفانه واریزی‌های علی‌الحساب برای این گروه از معلمان انجام نشد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیأت تطبیق مصوبات، معلمان طرح مهرآفرین نیز باید مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند و اقدام دولت در عدم پرداخت علی الحساب برای آنها خلاف قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طبق اطلاعات ما نامه وزارت آموزش و پرورش  برای پرداخت به این گروه از معلمان به خزانه ارسال شده و پرداختی باید از خزانه انجام شود، گفت: وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده که لیست اسامی معلمان مهرآفرین به خزانه دولت ارسال شده و منتظر است که خزانه و سازمان برنامه و بودجه پرداختی‌ها را برای معلمان مهر آفرین انجام دهد که احتمالا این اتفاق به زودی رخ دهد.

وحیدی یادآور شد:در رابطه با معلمین مهر آفرین 2 موضوع وجود داشت یکی اینکه حکم آنها از پیمانی به رسمی و قطعی تبدیل می شود که این ربطی به رتبه‌بندی ندارد که امیدواریم وظعیت استخدامی آنها از سوی سازمان اداری و استخدامی پیگیری شود اما کمسیون آموزش و هیئت تطبیق با همین شرایط فعلی معلمان مهر آفرین، آنها را شامل رتبه‌بندی می‌داند، بنابراین باید رقم عل‌الحساب رتبه‌بندی به آنها پرداخت شود./ تسنیم

یوسف نوری در خصوص آزمون معلمان طرح مهرآفرین اظهار کرد: پیش‌بینی کرده بودیم که آزمون معلمان طرح مهر آفرین 22 مهر برگزار شود اما با تأخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: باید سازمان امور اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون مجوز بدهد که بررسی‌ها یک مقداری با تأخیر مواجه شد؛ اطلاعاتی را خواستند و ما هم پاسخ دادیم و پیگیریم.

نوری افزود: البته طرحی در مجلس در حال بررسی است که بر آن اساس، احتمال حذف آزمون مهرآفرین وجود دارد.

به گزارش فارس، قرار بود 70 هزار نیروی طرح مهرآفرین بعد از برگزاری آزمون، بتوانند از مزایای طرح رتبه‌بندی معلمان بهره‌مند شوند. / فارس

 آزمون معلمان مهرآفرین کی برگزار می شود؟

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان مهرآفرین طبق قانون جذب آموزش و پرورش شدن و در حال انجام کار خود هستند اما طبق قانون این معلمان طی 5 سال بایستی استخدام رسمی می‌شدند اما متاسفانه به علل مختلفی  بعد از 10 سال هنوز استخدام نشده اند تا مشمول رتبه بندی معلمان شود.

وی افزود: در قانون رتبه بندی معلمان قید نشده است که معلم پیمانی یا رسمی بنابراین طبق قانون معلمان مهرآفرین باید از مزایای قانون رتبه بندی برخوردار شوند اما متاسفانه آیین نامه ای که تنظیم شده است معلمان رسمی را قید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به پیگیری های مجلس قرار شده است که معلمان مهرآفرین یک آزمونی بدهند تا نفرات قبول شده جزو رتبه بندی معلمان قرار بگیرند اما این موضوع مورد تایید مجلس نبود ولی سازمان امور استخدامی کشور معتقد است که باید یک آزمون قبولی در پرونده این افراد وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: هنوز هم معلمان مهر افرین به گرفتن آزمون معنرض هستند زیرا معتقدند افرادی که 10 سال سابقه دارد نیاز به آزمون ندارند و این حق را هم به این معلمان می‌دهیم اما ساطمان استخدامی کشور نیز اصرار دارد که چنین آزمونی در پرونده معلمان باشد از این رو قرار شد در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود./ تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها