خبر خوش وزیر/  بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن «5 سالگی»

کد خبر: 1187626

وزیر بهداشت با بیان اینکه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا رایگان است، از پوشش بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن 5 سالگی خبر داد.

خبر خوش وزیر/  بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن «5 سالگی»

بهرام عین الهی،وزیر بهداشت امروز در حاشیه دیدار رئیس جمهور از وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار داشت: در حوزه خدمات ویژه صورت گرفته؛ به طوری که افرادی در سنین کودکی شنوایی خود را از دست داده باشند در گویش نیز دچار مشکل می‌شوند و اگر در زمان طلایی پیوند حلزون را انجام دهند گویش آنها نیز بهتر م‌ شود.

وی ادامه داد:هر حلزون بالای 200 میلیون تومان هزینه در بردارد اما ما به صورت رایگان این را ارائه می‌کنیم و خدمات آن نیز رایگان است و  تا پایان سال افرادی که دچار کم شنوایی و ناشنوایی هستند را رایگان درمان می‌کنیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: برای همه مردم خدمات لازم برای درمان کرونا محسوس بود؛ به طوری که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم  روزانه 50 هزار مراجعه کننده مبتلا و 700 مرگ و میر و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم.

عین الهی یادآور شد:‌امسال 6 میلیون نفر از مردم بیمه شدند؛ ضمن اینکه 79 مرکز بیمارستانی با حدود 10 هزار تخت را فعال کردیم و تا پایان سال نیز هر هفته یک افتتاحیه بیمارستانی بزرگ خواهیم داشت.

وی با اشاره به درمان سرطان به وسیله ژن درمانی در کشور، ابراز کرد:‌طرح دارو یار به عنوان طرحی بسیار موفق اجرا شده و تولید دارو به ارز ترجیحی وابسته نیست و به ارز نیمایی وابسته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شده است، متذکر شد:‌امسال بیش از 10 هزار دانشجوی پزشکی جذب شده؛ ضمن اینکه تعداد 1000 متخصص نیز بیشتر جذب کرده‌ایم.

عین الهی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود:‌متاسفانه روبه پیری است و  از پنجره جمعیت 7 سال فرصت استفاده داریم؛ در نتیجه قرارگاه جمعیت در وزارت بهداشت ایجاد شده است.

وی بیمه مادران باردار و کودکان متولد شده تا 5 سال را از جمله کارهای انجام شده در دولت فعلی برشمرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها