آخرین خبر از استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش

کد خبر: 1187631

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند.

آخرین خبر از استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که به میزبانی وزارت آموزش و پرورش در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به صدور احکام حقوقی معلمان، اظهار کرد: اسناد ترمیم حقوق و رتبه‌بندی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه قرار شده بود برای آبان ماه حکم کلی و بعد به تدریج حکم قطعی برای مشمولان صادر شود، توضیح داد: در این ماه، حکم رتبه اول یعنی آموزشیار معلم برای مشمولان صادر شده است؛ البته فرایند صدور احکام قطعی نیز آغاز شده است.

نوری با بیان اینکه صدور احکام قطعی، رفت و برگشت و لکه‌گیری هایی نیاز دارد که زمانبر است، افزود: صدور احکام اصلی و قطعی وارد مرحله اصلی شده و بخش زیادی هم صادر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آذرماه پرونده صدور احکام قطعی بسته می‌شود؟»، گفت: همکارانم برای آذرماه اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اجازه دهید کار پیش برود؛ برخی معلمان ممکن است مدارکی را تحویل نداده باشند و این رفت و برگشت‌ها به نظرم زیاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعداد معلمانی که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، ادامه داد: ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند.

*برآوردمان از منابع حاصل از تبدیل به احسن املاک مازاد نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است

نوری در خصوص فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این زمینه بحث تبدیل به احسن املاک و دارایی‌ها مطرح است؛ املاک مازادی داریم که نیاز نداریم و اولویت با آن دسته‌ای است که مدرسه نیستند.

وی با بیان اینکه قانون به ما اجازه تغییر کاربری داده و قرار است منابع حاصل از آن صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های خیرین شود، افزود: برآورد ما ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نیاز ما برای طرح‌های جدید امسال ۶۰۰۰ میلیارد و در سفرهای استانی ۴۰۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است. برآوردمان از منابع حاصل از تبدیل به احسن املاک مازاد نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که باید از دولت مجوز گرفته و مراحل واگذاری و فروش انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «با این بودجه چند مدرسه نیمه تمام تکمیل می‌شود؟»، بیان کرد: اگر اعتبارات برسد، امسال کمی بیش از ۱۴ هزار کلاس درس را از اواسط تابستان تا اسفند ساخته و بهره برداری خواهیم کرد.

*بعید می‌دانم جذب از طریق ماده ۲۸ داشته باشیم

نوری با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس یکی از گام‌های تحقق سند تحول بنیادین است که به ما تکلیف شده و باید انجام دهیم، افزود: شورای عالی آموزش و پرورش در حال احصای شاخص‌هاست؛ مرکز سنجش روی الگویی کار می‌کند که مبتنی بر مبانی نظری سند تحول است و پژوهش‌های میدانی نیز در حال انجام است تا الگوی رتبه بندی مدارس شاخص سند احصاء شود.

وی در خصوص استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش گفت: این امر از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود و اخیرا مصوباتی در ستاد تعلیم و تربیت داشتیم تا بتوانیم از روش‌های متنوعی که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم، جذب نیرو داشته باشیم. پیگیری برای اخذ مجوز استخدامی در حال پیگیری است و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است و بعید می‌دانم جذب از طریق ماده ۲۸ داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش پیرامون کمبود خدمتگزاران مدارس و حقوق اندکی که دریافت می‌کنند نیز گفت: سال گذشته تغییری در حقوق  سرایداران و  خدمتگزاران ایجاد شد و امسال هم مشمول افزایش شدند. این افراد پایه حقوقی شان ضعیف و تعدادشان اندک است و باید برای تامین سرایداران مدارس مجوز بگیریم که پیگیری‌ها در حال انجام است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها