تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا چهارشنبه 23 آذر | مدارس این استان فردا تعطیل است

کد خبر: 1192019

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۹ شهر استان چهارشنبه ۲۳ آذر تعطیل شد

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا چهارشنبه 23 آذر | مدارس این استان فردا تعطیل است

مدارس و دانشگاه‌های تهران و البرز غیرحضوری شد

تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در استان‌های تهران و البرز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه غیرحضوری شد.

درباره تعطیلی ادارات هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی‌هوا، تمامی مقاطع تحصیلی مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اصفهان و ۹ شهر استان فردا چهارشنبه ۲۳ آذرماه نیز تعطیل شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا چهارشنبه ۲۳ آذر ماه تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر و شهر سجزی تعطیل است.

وی اضافه کرد: برهمین اساس طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج و فرد در محدوده ترافیکی مصوب شهر اصفهان از ساعت هشت صبح الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ تا پایان روز پنج شنبه ۲۴ آذرماه مصوب شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه امروز بر مصوبات روز گذشته کارگروه اضطرار الودگی تاکید و مقرر شد از انجام هرگونه فعالیت عمومی اعم از ورزش‌های همگانی و… در فضای باز پیشگیری و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان اطلاع رسانی و اداره کل محیط زیست استان نسبت به تشدید پایش واحدهای آلاینده شناسایی شده و برخورد با تخلفات در این حوزه اقدام کند.

شیشه فروش افزود: همچنین این کارگروه مصوب کرد تا برخوردهای قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید شود.

وی ادامه داد: مقرر شد در چهارراه‌های شهر اصفهان مراکز سلامت توسط مراکز بهداشت دایر شود، همچنین توصیه می‌کنیم گروه‌های حساس از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی روز پنجشنبه یک سامانه از غرب استان وارد می‌شود و تاحدودی بار آلایندگی هوای اصفهان را کاهش خواهد داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص امروز هوای اصفهان با میانگین ۱۵۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است‌./مهر

 

مدارس و دانشگاه‌های تهران چهارشنبه و پنجشنبه غیرحضوری شدند

معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس خبر داد.

عابد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم آلودگی هوا در استان تهران و تشکیل جلسه دوباره کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری، گفت: مدارس تهران برای فردا چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه هم غیر حضوری شدند.

وی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا امروز سه شنبه با حضور اعضاء برگزار شد و با توجه به ادامه تشدید آلایندگی هوا مقرر شد چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری فعالیت کنند. همچنین کلاس‌های دانشگاههای استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند نیز غیرحضوری خواهد بود.

معاون استاندار تهران افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز طی این دو روز در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی نیز برای فردا و پس‌فردا -چهارشنبه و پنجشنبه - ممنوع خواهد بود از شهروندان درخواست کرد: از ترددهای غیر ضرور خودداری و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

به گفته ملکی، همچنین فروش طرح ترافیک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه متوقف است و فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز تا روز جمعه متوقف می‌شود.

معاون استاندار تهران همچنین از روسای سازمان‌ها و ادارات درخواست کرد که با تقاضای مرخصی مادران دانش‌آموزان موافقت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها