محسنی‌اژه‌ای:مسئولان در انجام وظایف خود با مردم صادق باشند

کد خبر: 1192498

رئیس قوه قضائیه گفت: اشکالی ندارد اگر صادقانه بگوییم که وعده داده شده تحقق نیافته است اگر دلایل این موضوع مطرح شود مردم این مهم را بیشتر می پسندند.

محسنی‌اژه‌ای:مسئولان در انجام وظایف خود با مردم صادق باشند

رئیس قوه قضائیه گفت: اشکالی ندارد اگر صادقانه بگوییم که وعده داده شده تحقق نیافته است اگر دلایل این موضوع مطرح شود مردم این مهم را بیشتر می پسندند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: افتخارات زیادی در نظام جمهوری اسلامی به دست آمده بخش قابل توجهی از آن توسط مردم اتفاق افتاده و باید در جلسات این‌چنینی به بیان آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور در کنار نقاط قوت، کسری‌ها و کمبودهایی نیز داریم، ابراز کرد: با این حال اگر بخواهیم فقط نقاط قوت و ضعف‌ها را بیان کنیم، در مردم و شنوندگان اثر منفی برجای می‌گذارد.

وی خطاب به مدیران استان بیان کرد: امروز در این جمع هر کدام در سمت‌هایی نشسته‌ایم که در سال‌های قبل افراد دیگری در این جایگاه‌ها حضور داشتند و باید از خود سوال کنیم که اکنون ما چه دیدگاه و قضاوتی در خصوص عملکرد آن‌ها داریم و اگر معتقدیم عملکرد ضعیف و ترک فعل داشتند و به وظایف خود عمل نکردند، ما چه کنیم که آیندگان قضاوت درستی از ما داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر امروز از دست ما کاری ساخته باشد و آن را انجام ندهیم برای از دست دادن این لحظات مغموم خواهیم شد و نمی‌توانیم پاسخگوی مردمی که در راه نظام شهید و اسیر شدند، باشیم.

وی ضمن تأکید بر مغتنم شمردن فرصت به دست آمدن جایگاهی برای خدمت به مردم و نظام عنوان کرد: اگر در انجام تکالیف کوتاهی کنیم، نخست باید خود را مذمت کنیم و این فرصت را برای خدمت به مردم از دست ندهیم.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به آشنایی مسئولان به وظایف و تکالیف جایگاه خود تأکید کرد و گفت: باید همه کمک کنیم و با قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری شرایطی را فراهم کنیم که هر کسی برای استقرار در سمت مورد نظر با وظایف، اختیارات و چالش‌ها آشنا شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان برای سمتی که در آن قرار می‌گیرند آموزش ندیده و مطالعه هم نمی‌کند و بعد از انتصاب با بخشنامه، قانون و تکالیف آشنا می‌شوند، اظهار کرد: لااقل در این حالت بعد از قرار گرفتن در سمت خود آگاهی لازم را کسب کنند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان تصریح کرد: برای کارهای که نمی‌توانیم انجام دهیم وعده ندهیم اما اگر وعده‌ای دادیم و تلاش کردیم و کاری انجام نشد با مردم صادق باشیم اگر وعده دادیم و با ذکر دلایل عدم تحقق آن، صادقانه موضوع را با مردم درمیان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی در کارها موفق نمی‌شویم و اگر موفق شویم زمان و هزینه زیادی می‌برد، خاطرنشان کرد: اگر دست به دست هم دهیم و هم‌افزایی کنیم، دوستانه همفکری و گفت‌وگو کنیم، خیلی از کارها با همین امکانات و ساختارها قابل انجام است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای به مشکلات حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای حل چالش‌های حوزه کشاورزی، نحوه بهره‌برداری از منابع طبیعی، استفاده از منابع آبی، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و سایر موارد باید در استان با همفکری دستگاه‌های ذی‌ربط تصمیمات مناسب را اتخاذ و اجرا کنید.

وی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، ارائه پایان‌کارصدور پروانه و سایر چالش‌هایی در که در حوزه مسائل شهری وجود دارد، بیان کرد: در این خصوص نیز تصمیم قطعی همگانی بگیرید که به نفع استان باشد و قوه قضائیه نیز نهایت استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای تحقق خواست و اجماع همگانی را به کار خواهد گرفت.

رئیس قوه قضائیه شورای حل اختلاف را بستری برای کاهش چالش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد خواند و گفت: از ظرفیت مردمی برای حل و فصل امور استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، عنوان کرد: روی موضوعاتی مثل سرمایه‌گذاری برای ۵ سال آینده کار کنید.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه فرهنگ باید در همه شئون جریان داشته باشد، ابراز کرد: در اقتصاد، امنیت، غذا و همه ساختارها به فرهنگ نیاز داریم و اگر به تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری صحیح نرسیم و از آن‌ها حمایت نکنیم، مشکلات به راحتی حل نمی‌شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها