وزیر بهداشت: مافیای دارو اجازه نمی‌دهد درمان‌های غیردارویی در کشور اجرا شود

کد خبر: 1194422

وزیر بهداشت گفت: مافیای دارو نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا در مقابل روش‌های جدید درمانی غیردارویی مقاومت می‌کند و اجازه نمی‌دهند روش‌های درمانی غیردارویی اجرا شود.

 وزیر بهداشت: مافیای دارو اجازه نمی‌دهد درمان‌های غیردارویی در کشور اجرا شود

وزیر بهداشت گفت: مافیای دارو نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا در مقابل روش‌های جدید درمانی غیردارویی مقاومت می‌کند و اجازه نمی‌دهند روش‌های درمانی غیردارویی اجرا شود.

بهرام عین‌اللهی در مراسم افتتاح مرکز گامانایف مجتمع بیمارستانی یاس گفت: رشد علوم پزشکی به رشد بین رشته‌ای متکی است و در صورتی می‌توانیم موفقیت به دست آوریم که همه بخش‌ها باهم همکاری کنند.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است و از سال‌های نخستین انقلاب تاکنون، رشد فزاینده‌ای را در این حوزه شاهد بودیم و می‌توان گفت پیشرفته‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور خود در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قاهره تصریح کرد: در این رویداد، ایران از نظر شاخص‌های بهداشتی از بسیاری از کشورهای منطقه جلوتر بود.

وی با بیان اینکه‌ قدرت جمهوری اسلامی ایران در مهار کرونا مشهود است، ادامه داد: در همه‌گیری کرونا بسیاری از کشورها با حجم زیادی از مبتلایان و فوتی‌ها مواجه بودند، درحالی که در کشور ما این بیماری به خوبی مدیریت و مهار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موفقیت در مهار کرونا تنها به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود، بلکه یک‌ موفقیت تاریخی برای ملت ایران به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه و مشارکت در واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاثیر بسیاری در این زمینه داشت.

وی گفت: مهم‌ترین دارایی و ثروت حوزه سلامت، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. ما امروزه نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و پیشرفته‌ترین درمان‌ها در کشورمان قابل انجام است.

عین‌اللهی با بیان اینکه در کشور به 280 مرکز بیمارستانی مجوز گردشگری سلامت داده شده است، گفت: این مراکز ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارند.

وی با تاکید بر اهمیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه نمونه در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی است و نماد و الگوی آموزش در کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مزیت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد، این است که میزبان تمام اقشار جامعه، به خصوص قشر مستضعف است.

وی گفت: امروزه در حوزه علوم پزشکی شاهد جهش‌های علمی بسیاری هستیم. روزی، درمان بیماری‌ها متکی بر دارو بود و تصور می‍شد فقط داروست که جان بیماران را نجات می‌دهد؛ همان طور که می‌دانید بعد از نفت، دومین صنعت سودآور جهان، دارو است و مافیای دارو نه تنها در ایران بلکه در دنیا در مقابل روش‌های جدید درمانی غیردارویی مقاومت می‌کند و اجازه نمی‌دهد روش‌های غیردارویی اجرا شود، چراکه به دنبال آن، سود آنها کاهش پیدا می‌کند.

عین‌اللهی گفت: دستگاهی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد (گامانایف) نیز از روش‌های غیردارویی مهم در درمان سرطان برخوردار است.

وی افزود: در حوزه بیماران مبتلا به سرطان، کاری که امسال انجام شد، افتتاح صندوق بیماری‌های صعب العلاج با بودجه ای حدود 5 هزار میلیارد تومان با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و هیئت دولت بود. زیرا درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با هزینه‌های معمولی امکان‌پذیر نیست. امروز وزارت بهداشت کارنامه اقداماتش را ارائه می‌دهد و همین دستگاهی که امروز افتتاح می‌شود، گوشه‌ای از کارنامه وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت نزدیک به 10 هزار و 800 تخت بیمارستانی در دولت آقای رئیسی ایجاد کرده و 7 هزار و 900 تخت دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین بیمه سلامت بعد از سال‌ها، امسال اجرایی شد و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند.

وی با اشاره به پیشرفت نسخه الکترونیک و اجرای پزشکی خانواده گفت: امیدواریم با بودجه‌ای که مجلس تصویب می‌کند، بتوانیم طرح پزشکی خانواده را در کل کشور اجرایی کنیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها