نظارت الکترونیکی دادستانی کل کشور بر دادسراها

کد خبر: 1194601

دادستان کل کشور با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی روش‌ نظارت بر دادسراها، به صورت الکترونیکی است که تمام دادسراها را به صورت مرتب تحت رصد و نظارت الکترونیکی قرار می‌دهیم.

 نظارت الکترونیکی دادستانی کل کشور بر دادسراها

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ دادستان کل کشور صبح امروز (دوشنبه 5 دی) با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران از این مکان قضائی بازدید و از نزدیک با بررسی برخی از پرونده‌ها در جریان جزئیات موارد قرار گرفت.

وی با حضور در شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب تهران با کارکنان قضائی از جمله بازپرس‌ها، قضات و معاونان ستادی دادسرای تهران دیدار و در خصوص برخی از پرونده‌های متشکله در شعب و نحوه بررسی آنها موارد را مورد بررسی قرار داد و بر تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضائی تاکید کرد.

دادستان کل کشور با بررسی برخی از پرونده‌های قدیمی در شعب دادسرای عمومی و انقلاب تهران که تاکنون رسیدگی به آنها به طول انجامیده است، بر حل و فصل هر چه سریع‌تر این پرونده‌ها و اطاله دادرسی تاکید کرد.

وی در خصوص برخی پرونده‌ها و روند رسیدگی آنها موارد را به قضات شعب دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تذکر داد.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید بیان کرد: یکی از وظایف و تکالیف قانونی که به دادستانی کل کشور تعیین شده، نظارت بر دادسراهاست.

وی با بیان اینکه نظارت دادستانی کل بر دادسراها به سه صورت انجام می‌شود، گفت: یکی از روش‌ها به صورت الکترونیکی است که تمام دادسراها را به صورت مرتب تحت رصد و نظارت الکترونیکی قرار می‌دهیم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: روش دیگر نظارت‌های موردی است که اگر فردی در خصوص مورد خاصی به دادسرا مراجعه کند و در رابطه با مصداق معینی اظهار گله و شکایت داشته باشد، پرونده را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نوع سوم بازرسی ما به صورت میدانی است، گفت: معاون نظارت بر دادسراها، برنامه‌ریزی منظمی دارد و به صورت مستمر انجام می‌شود. به صورت معمول ماهانه هیئتی را به استان‌های مختلف اعزام می‌کنیم که اعضای هیئت برای هر استان نسبت به استانی دیگر متفاوت است.

منتظری با بیان اینکه هیئت‌های اعزامی به استان‌ها یک هفته در استان مستقر هستند، تصریح کرد: این نفرات تمام ابعاد و قضایای کار را بررسی می‌کنند و گزارش نهایی آنها طی فرایندی پس از بررسی جامع به رئیس قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

وی افزود: در صورت وجود اشکالات و نواقص موارد به روسای کل دادگستری‌های استان‌ها و دادسراها منعکس می‌شود و پس از آن نظارت بر اقداماتی که باید صورت گیرد، انجام می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: برای دادسرای استان تهران، همکارانم در قالب هیئت‌های 25 نفره نظارت و بازرسی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران را آغاز کردند که به نظر می‌رسد این نظارت سه هفته به طول انجامد چراکه دادسرای عمومی و انقلاب تهران گسترده است‌.

وی با بیان اینکه در نظارت‌های خود به دنبال مچ‌گیری از همکاران نیستیم، گفت: در بررسی‌ها هم نکات مثبت را خواهیم دید و هم ضعف‌ها و اشکالات را بررسی خواهیم کرد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها