بازگشت آلودگی هوا به تهران

کد خبر: 1194646

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بازگشت آلودگی هوا از امروز به پایتخت خبر داد و گفت: توصیه مدیریت بحران همچنان کاهش ترددهای غیرضروری است.

 بازگشت آلودگی هوا به تهران

 مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بازگشت آلودگی هوا از امروز به پایتخت خبر داد و گفت: توصیه مدیریت بحران همچنان کاهش ترددهای غیرضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی مهر ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق گزارش هواشناسی از امروز دوشنبه پنجم دی ماه تا چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه به سبب افزایش شاخص‌های آلودگی هوا همچنان شاهد بازگشت آلودگی هوا هستیم، گفت: در این شرایط کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد بود عنوان کرد: در ادامه هشدارهای قبلی توصیه مدیریت بحران همچنان در دستور کار قرلر دادن کاهش ترددهای غیرضروری است.

وی به پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه سالمندان،کودکان و بیماران قلبی و تنفسی تاکید کرد و افزود: مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک از موارد ضروری و مورد توصیه است./تسنیم

مدیرکل هواشناسی تهران: هوای پایتخت تا روز چهارشنبه در وضعیت آلودگی قرار دارد

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از امروز تا روز چهارشنبه مورخ 7 دی‌ماه، شرایط آلودگی هوا در تهران پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، در رابطه با وضعیت آلودگی هوای پایتخت اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد و ایجا وارونگی دما در تهران، از امروز تا روز چهارشنبه مورخ ۷ دی‌ماه، شرایط آلودگی هوا در تهران وجود دارد.

وی گفت: در این شرایط توصیه ما به شهروندان این است که از ترددهای غیر ضروری خودداری و کودکان، سالمندان و بیماران قبلی-ریوی ترجیحا از استقرار در فضای باز پرهیز کنند، همچنین از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نیز جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در رابطه با علت افزایش آلودگی هوا در تهران با وجود بارش‌های اخیر، بیان کرد: هوای شهر تهران تحمل این حجم از تولید مواد آلاینده توسط منابع ثابت و متحرک را ندارد، همچنین با وجود ماندگاری هوای سرد، لایه مرزی هوای تهران دچار کاهش ارتفاع شده که به این علت غلظت آلاینده‌ها خیلی سریع‌تر افزایش یافته است.

غلامی در خصوص وارونگی دما در تهران گفت: وارونگی دما یکی دیگر از عواملی است که بر روی آلودگی هوای تهران تاثیرگذار است. در شرایطی که وارونگی دما وجود دارد، هوا پایدار می‌ماند که این مسئله نیز منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

وی در خصوص عوامل آلودگی هوای تهران تصریح کرد: دو نوع منبع آلوده‌کننده هوا وجود دارد؛ منبع ثابت و منبع متحرک. منابع ثابت مواردی مانند پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانجات و موارد دیگر و منابع متحرک شامل وسایل نقلیه سواری و دیگر موارد هستند که در بحث منابع ثابت، حتی منابع خارج از شهر تهران مانند کارخانجاتی که خارج از تهران مستقر هستند، به دلیل جابه‌جایی جریانات هوا، بر افزایش آلودگی هوای تهران تاثیرگذارند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در خصوص ارائه راهکار به منظور کاهش آلودگی هوای تهران گفت: دو راهکار به منظور کاهش آلودگی هوا وجود دارد؛ کنترل منابع آلاینده و کاهش مواجهه مردم با هوای آلوده که در خصوص کنترل منابع آلاینده مسؤولان مرتبط لازم است تا منابع ثابت و متحرک آلوده‌کننده هوا را کنترل کنند، به عنوان مثال در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل و جایگزینی خودروهای فرسوده گام برداشته شود.

غلامی افزود: راهکار دوم یعنی کاهش مواجهه مردم با هوای آلوده نیز زمانی رخ می‌دهد که مسئله آلودگی هوا پیچیده شده که ناچارا باید به مردم آگاهی دهیم که تا جای ممکن کمتر در معرض هوای آلوده قرار گیرند.

به گزارش فارس؛ وضعیت کیفیت هوای تهران پس از گذشت ۴ روز که در وضعیت قابل قبول قرار داشت، امروز در وضعیت نارنجی یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و هم اکنون بر روی عدد ۱۳۳ قرار دارد. طبق این گزارش، وضعیت کیفیت هوا در ۱۱ منطقه پایتخت تا ساعت ۱۴، در وضعیت قرمز است.

 

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، تهرانی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۲ روز هوای پاک، ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲ روز هوای بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها