سرما در مشهد رکورد شکست

کد خبر: 1198499

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد دیشب با ثبت دمای ۲۰ درجه زیر صفر، سردترین شب را در بین مراکز استانی کشور سپری کرد.

سرما در مشهد رکورد شکست

 مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: شهر مشهد دیشب با ثبت دمای ۲۰ درجه زیر صفر، سردترین شب را در بین مراکز استانی کشور سپری کرد. این در حالی است که بیشینه دمای دیروز مشهد( پنجشنبه) نیز در گرمترین ساعات ۱۰ درجه زیر صفر گزارش شده است.

وی بیان کرد: شهرستانهای باخرز و فریمان خراسان رضوی نیز روز پنجشنبه با ۲۵ درجه زیر صفر در زمره پنج شهر سرد کشور قرار گرفتند و گرمترین شهر استان نیز به داورزن با سه درجه بالای صفر تعلق گرفت.

اثمری با اشاره به اینکه سرمای امسال در طول ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: استان خراسان رضوی پس از سال ۱۳۷۶ چنین سرمایی را تجربه نکرده است و  فعالیت سامانه سرد در این منطقه کمرنگ شده بود. طبق پیش بینی ها ممکن است تا چند سال آینده، شاهد چنین سرمایی در استان خراسان رضوی نباشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز شاهد جو پایدار هوا در سطح استان خواهیم بود و آسمان برای بیشتر نقاط خراسان رضوی صاف پیش بینی شده است اما آلاینده های جوی در کلانشهر مشهد در حال افزایش است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها