دادستان کل کشور: کشف حجاب جرم است

کد خبر: 1199389

منتظری با بیان اینکه کشف حجاب به موجب قانون جرم است، گفت: البته بنا نیست با مساله حجاب صرفاً برخورد قضائی صورت گیرد و باید مساله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مورد توجه قرار داد.

دادستان کل کشور: کشف حجاب جرم است

منتظری با بیان اینکه کشف حجاب به موجب قانون جرم است، گفت: البته بنا نیست با مساله حجاب صرفاً برخورد قضائی صورت گیرد و باید مساله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مورد توجه قرار داد.

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، صبح امروز (۲۷ دی‌ماه) در نشست «تبیین نقش زن در جامعه اسلامی» که در سالن اجتماعات دادستانی کل کشور برگزار شد، بیان کرد: هر سال در یک جمع دوستانه از عزیزانی که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند، یاد کرده و تقدیر می‌کنیم که امسال، این مراسم با ایام میلاد حضرت فاطمه (س) همراه شد.

دادستان کل کشور در ادامه به نقش و جایگاه حضرت زهرا (س) در تحکیم مبانی اسلام اشاره کرده و با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه خود سرمشقی برای زنان جهان گردیده است، عنوان کرد: این حضرت الگوی کاملی برای زنان در تربیت فرزند، خانه داری، همسرداری و مسائل اجتماعی و ولایتمداری می‌باشد.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) در طول ایام پس از رحلت حضرت محمد (ص) توانست نمونه کامل یک انسان ولایتمدار و پیرو ولایت را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی زنی است که خود را در پرده حجاب و عفاف مستور می‌دارد، گفت: غرب امروز دنبال غلبه دادن فرهنگ منحوس خود به جهان اسلام است و البته این اقدام را از دوران اتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران شروع کردند و دنبال این بودند که حجاب و عفاف زنان را بگیرند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در دنیای غرب زنان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند، تصریح کرد: غرب نمی‌تواند جایگاه والای زن در کشور اسلامی‌مان را ببیند و بنابراین به دنبال منحرف کردن شأن و شخصیت والای زنان ایران زمین است.

وی گفت: با مقایسه ارقام و آمار دقیق تعداد زنان شاغل در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب شاهد هستیم که بانوان ما در ارتقا و توسعه نظام جمهوری اسلامی و بالندگی آن نقش مؤثری دارند و غرب دنبال سیاه نمایی از وضعیت زنان ما تحت عنوان آزادی است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کشف حجاب به موجب قانون در کشور جرم است، توضیح داد: البته بنا نیست با مساله حجاب صرفاً برخورد قضائی صورت گیرد و اعتقادمان بر این است که مساله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی باید مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مساله حجاب به خانواده و تربیت نسل‌های آنان برمی‌گردد، افزود: غربی‌ها از بی‌حجابی و روابط آزاد زن و مرد چه نتیجه‌ای، جز از بین رفتن کانون خانواده و از بین رفتن جایگاه انسانی گرفته‌اند؟ اخلاق انسانی اقتضا می‌کند برای روابط بین زن و مرد یکسری قواعد و چارچوب‌هایی تبیین شود؛ اگر اصالت خانواده را بخواهیم باید این حریم را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: باید برای دختران جوان و خانمها این مسائل تبیین شود که اگر پیشرفتهای مختلف علمی و همه جانبه، بقای نسل، حفظ هویت و شأن و کرامت انسانی و اصالت خانوادگی می‌خواهیم، باید یک خانواده در یک چارچوب درست، تشکیل شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اعتقاد داریم قبل از برخورد قضائی با خانمی که کشف حجاب می‌کند، لازم است مسائل برای او تبیین شود. قطعاً تبادل نظر و اطلاع رسانی درست در مقوله حجاب لازم و کارساز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بانوان بزرگوار و فرهیخته بسیاری داریم که با پوشش و حجاب مناسب توانسته‌اند مدارج بالای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و … کسب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه سرمایه ارزشمند نیروی انسانی کارآمد را خانواده سالم می‌تواند به جامعه تحویل دهد، گفت: اسلام بخاطر تربیت فرزند و مدیریت خانواده، جایگاه والایی برای مادران قائل شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی حیدرزاده، سعید عمرانی، قاسم توکلی، رجب پوریانی، سید عباس موسوی، ابوالفضل مجدد، محمدمهدی خشنودی، هدایت اله جوادی، محمدمهدی شهمیرزادی، مجید رشیدیان، فرهاد تجری، سید محمد قنادزاده و مطلب دوستدار که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند تقدیر گردید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها