اطلاعیه رسمی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور | ادارات و مدارس این استان ها فردا 3 بهمن تعطیل شد

کد خبر: 1200305

آخرین جزئیات از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز دوشنبه سه بهمن را در سایت فردا با هم می خوانیم.

اطلاعیه رسمی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور | ادارات و مدارس این استان ها فردا 3 بهمن تعطیل شد

فرماندار کاشان از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کاشان در روز دوشنبه سه بهمن خبر داد.

محمدشریف زارعی  ، ضمن اشاره به تشکیل کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده مدارس تمامی پایه‌های شهرستان کاشان در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل در این روز تعطیل است، افزود: کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند، به صورت دور کار ارائه خدمت می‌کنند.

فرماندار شهرستان کاشان در بیان جزئیات دورکاری کارکنان دارایی شرایط خاص ابراز داشت: این موارد شامل کارکنان دارای بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان باردار و کارکنان خانم دارای فرزند زیر شش سال است.

وی را بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز در روز دوشنبه سه بهمن تعطیل است، گفت: از صنوف نیز خواسته شده تا فعالیت خود را تا ساعت 18 محدود کنند و از این طریق به کاهش آلودگی هوا و کاهش انباشت آلایندگی کمک کنند./تسنیم

مدارس تهران برای روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه تعطیل شد

سخنگوی ستاد مدیریت بحران استان خراسان شمالی از فعالیت مدارس شهری استان در بستر شاد و تداوم تعطیلی ایستگاه‌های گاز cng خبر داد.

محمدتقی ولیان اظهار داشت: با دستور استاندار خراسان شمالی تعطیلی مجدد جایگاه‌های سوخت CNG و غیرحضوری شدن مدارس شهری برای روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه تمدید شد.

وی با اعلام مصوبه جدید این ستاد افزود: فردا سوم بهمن ماه جایگاه‌های سوخت CNG همچنان تعطیل و مدارس شهری هم در بستر فضای شاد فعالیت خواهند کرد.

ولیان در ادامه این خبر گفت: تمام مدارس روستایی، بانک‌ها و ادارات طبق روال مصوبه قبل باز است.

وی تاکید کرد: استفاده از  سوخت جایگزین در دستگاه‌های اجرایی که امکان آن وجود دارد ضروری است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: همچنین گاز صنوف و واحد‌های تجاری نیز قطع است و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند./تسنیم

جزئیات تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت کلیه ادارات و بانک‌های استان از روز دوشنبه ۳بهمن‌ماه به روال عادی و روند آموزش در مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرستان‌ها غیرحضوری خواهد بود.

 منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری مستمر کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان در پی ادامه پایداری جو و شرایط آلودگی هوا، افزود: با تصمیم این کمیته، فعالیت کلیه ادارات و بانک‌های استان در روز دوشنبه (۳ بهمن‌ماه) مطابق با روال قبل برقرار و فعالیت‌های آموزشی مدارس و دانشگاه ها در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش.های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر، نجف‌آباد، کاشان و آران و بیدگل و همچنین شهر سجزی به‌صورت غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: امتحانات دانشگاه‌ها مطابق با برنامه قبلی کماکان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

شیشه فروش تصریح کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند از جمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه ای مبتلا هستند، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند زیرشش سال، در روز دوشنبه ۳بهمن‌ماه به صورت دورکار انجام خدمت خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برخی اقدامات به منظورکاهش فعالیت منابع آلاینده هوا تصریح کرد: از واحدهای صنفی و تجاری خواسته شده است تا با کاهش زمان فعالیت خود تا ساعت ۱۸، ضمن کمک به کاهش ترددها و کاهش آلایندگی منابع خودرویی، به بهبود شرایط حاضر کمک نمایند.

شیشه فروش اضافه کرد: اعلام به موقع و دقیق پیش بینی ها و تغییرات جوی، پایش مستمر وضعیت شاخص‌های آلودگی هوا و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشت و سلامت توسط ادارات هواشناسی، محیط زیست و بهداشت از دیگر مصوبات کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان است.

وی ادامه داد: تمامی مراکز آموزشی مکلف به خاموش نمودن سیستم‌های گرمایشی اماکن بلااستفاده و ادارات نیز مکلف به خاموش نمودن موتورخانه‌ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، وی تاکید کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان تا پایان این هفته و از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

مدارس پنج شهرستان سیستان و بلوچستان غیر حضوری شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل کاهش دما و یخبندان نحوه آموزش در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، خاش و تفتان فردا /دوشنبه/ غیرحضوری خواهد بود.

عباس پوردرویش شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به استناد هماهنگی ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با توجه به یخبندان و کاهش شدید دما در برخی نقاط استان، نحوه آموزش در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، خاش و تفتان فردا به غیرحضوری تغییر یافت.

وی تاکید کرد: نحوه آموزش در مقطع متوسطه دوم به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.

براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان سیستان و بلوچستان صاف، وزش بادمتوسط تا نسبتا شدید در شمال، نوار شرقی و غرب استان تا چهارشنبه ادامه دارد و در نقاط مستعد احتمال خیزش موقتی گردوخاک وجود دارد.

 در نواحی مرکزی و شرقی کاهش دما و یخبندان و در سایر نقاط سیستان و بلوچستان سرمای هوا تا اواخر هفته ماندگار است. تا اواسط هفته روی دریا وزش باد و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدارس ابتدایی برخی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه غیرحضوری شد

 اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: کلاس‌های مقطع ابتدایی در برخی از شهرستان‌ها در روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه به دلیل برودت هوا در شبکه شاد برگزار می‌شود.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان با توجه به برودت هوا، روز دوشنبه ۳ بهمن‌ماه، فعالیت آموزشی همه مدارس ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، کیار،سامان و کوهرنگ(به غیر از بخش بازفت) در نوبت صبح و بعداز ظهر به صورت غیر حضوری در شبکه شاد برگزار می شود.

براساس این اطلاعیه، مقاطع متوسطه اول و دوم این شهرستان ها ساعت ۹صبح آغاز به کار می‌کنند و در نوبت بعد از ظهر نیز یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

همچنین اعلام شده است: مدارس شهرستان‌های لردگان، اردل،فلارد ، خانمیرزا و بخش بازفت ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در نوبت بعد از ظهر یک ساعت زودتر تعطیل می شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به درخواست خانواده‌ها و کارمندان، کودکستان‌های استان روز دوشنبه به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد ولی حضور نوآموزان الزامی نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: توده پرفشار هوای سرد در استان تا پایان هفته حاکم است و در این مدت همچنان با کاهش محسوس دما روبرو هستیم.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه این سرمای هوا در استان طی ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه نبوده است اما ماندگاری طولانی مدت آن نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی به استان الگوها تغییر کرده و دما تا حدی افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، سردترین ایستگاه استان در صبح روز یکشنبه را بلداجی با ۲۵.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: همچنین دمای کمینه طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرکرد ۲۳.۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بروجن ۱۸.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، لردگان ۴.۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کوهرنگ ۱۸.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، اردل ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فارسان ۱۷.۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سامان ۱۲.۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بن ۲۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، شلمزار ۱۸.۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فرخشهر ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بازفت ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سورشجان ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیرصفر و مالخلیفه ۶.۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد.

آغاز فعالیت مدارس ۸ شهرستان کرمانشاه تا پایان هفته با ۲ ساعت تاخیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، جزییات تعطیلی و تاخیر در فعالیت مدارس استان کرمانشاه را اعلام کرد و گفت: مدارس نوبت صبح هشت شهرستان استان تا پایان هفته با دو ساعت تاخیر شروع می شود ومدارس برخی شهرها نیز در نوبت صبح دوشنبه غیرحضوری است.

«افشین یگانه» یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا از تاخیر دو ساعته در آغاز فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس هشت شهرستان استان به دلیل سرمای هوا از فردا دوشنبه تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تاخیر شامل مدارس نوبت صبح شهرستان های کرمانشاه، هرسین، صحنه، پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب و دالاهو خواهد بود.

وی افزود: فردا دوشنبه مدارس نوبت صبح شهرستان های کنگاور و سنقر و کلیایی هم تعطیل و به صورت غیرحضوری است.

یگانه گفت: تاخیر و تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

به گفته وی، فعالیت مدارس در زمان تعطیلی به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه همچنین گفت که فعالیت ادارات، بانک ها و دانشگاه ها در هفته جاری به روال عادی خواهد بود.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

 مدارس شهری خراسان‌شمالی تا اطلاع‌ثانوی مجازی هستند

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان‌شمالی گفت: با توجه به سرمای هوای چند روز آینده مدارس شهری استان خراسان‌شمالی تا اطلاع ثانوی مجازی است.

محمدتقی ولیان، سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی و دستور استاندار، با توجه به سرمای هوای چند روز آینده و احتمال اُفت فشار گاز در بخش خانگی، مدارس شهری استان خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی مجازی است.

گفتنی است؛ عصر امروز وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد بجز موارد استثنا از فردا دوشنبه تمام مدارس حضوری خواهد شد.

خراسان‌شمالی با توجه به قرارگیری در انتهای خط لوله‌گازی نیاز به مدیریت مصرف سوخت برای جلوگیری از اُفت فشار در بخش خانگی دارد به همین دلیل مدارس این استان تا اطلاع ثانوی مجازی و در بستر شاد برگزار خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها