۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی قم رفتند

کد خبر: 1203453

مدارس قم به منظور بررسی دلیل بروز مسمومیت‌های سریالی ۳ ماه گذشته فردا و پس فردا به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.

۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی قم رفتند

مدارس قم به منظور بررسی دلیل بروز مسمومیت‌های سریالی ۳ ماه گذشته فردا و پس فردا به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم اعلام کرد به جهت بررسی دلایل بروز مسمومیت در مدارس قم، و در خواست اولیای دانش آموزان، تمامی واحدهای آموزشی تحت نظارت این اداره کل فردا و پس فردا سه شنبه و چهارشنبه به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.

در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش قم آمده است: لازم است مدیران و عوامل اجرایی مدارس به منظور برگزاری کلاس های غیرحضوری همراهی با متخصصین در مدارس حضور و همکاری های لازم را داشته باشند.

61 دانش‌آموز بستری شدند

مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه امروز 61 دانش آموز با علائم اولیه مسمومیت تنفسی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند، گفت: تا‌کنون 20 نفر از این دانش‌آموزان بعد از بهبودی کامل با نظر کارد درمانی راهی منزل شده‌اند.

وی افزود: مسمومیت این 61 دانش آموز امروز از 8 مدرسه قم به اورژانس استان گزارش شده است.

‌‌محبی با اشاره به اینکه حال عمومی دانش آموزان به طور کلی مطلوب است، گفت: نیازی به انتقال همه این افراد به بیمارستان نبود اما با توجه به حساسیت برخی والدین این تعداد دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گفت: در آزمایشات صورت گرفته از دانش آموزانی که به بیماستان‌های قم منتقل شده‌اند تا کنون مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی در‌باره دلیل بروز این حوادث هم گفت: همکاران علائمی دال بر وجود گاز CO در برخی مدارس مشاهده کرده‌اند که البته این نتایج قطعی نیست و نیازمند بررسی‌ها تکمیلی است.

به گزارش تسنیم، امروز بروز مسمومیت در 8 واحد آموزشی قم 61 دانش آموز را راهی بیمارستان کرد.روز گذشته نیز مسمومیت در 4 واحد آموزشی شهر قم گزارش شده بود.پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای 9 و 22 آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و 8 و 10 بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، تعدادی از دختران دانش آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده که برای درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها