واکنش بشار اسد یه سفر هیأت‌های پارلمانی عربی به سوریه

کد خبر: 1207431

رئیس جمهور سوریه که میزبان رؤسای پارلمانها و اعضای هیأتهای پارلمانی عربی بود، گفت که این سفر به معنای حمایت از ملت سوریه است.

واکنش بشار اسد یه سفر هیأت‌های پارلمانی عربی به سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از ظهر امروز یکشنبه در دو دیدار جداگانه، با رؤسای پارلمانها و اعضای هیأتهای پارلمانی عربی دیدار کرد که صبح امروز وارد دمشق شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، اسد در این دیدار گفت که سفر این هیأت به سوریه، معنای زیادی برای ملت این کشور دارد؛ زیرا به معنای حمایت کشورهای عربی در شرایط دشواری است که سوریه به خاطر جنگ تروریستی و زلزله  با آن روبروست.

رئیس جمهور سریه ادامه داد: این سفر نشان می‌دهد که نهادهای عربی کارآمدی وجود دارند که در شرایط مختلف، قادر هستند کنترل امور را به دست گیرند و به سود منافع ملتهای عربی، حرکت کنند. لذا از پذیرش سریع درخواست رسمی و مردمی سوریه توسط کشورهای عربی برای پشت سر گذاشتن تبعات زلزله، تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد، قدرت نهادهایی که نماینده ملتها هستند به این دلیل است که نماینده طیفها و اقشار مختلف جامعه هستند و این تنوع، فرصتی را برای بحث و گفت‌وگو درباره نقاط قدرت مشترک فراهم می‌کند تا زیربنای اقدامات مشترک عربی باشد.

 رئیس اتحادیه پارلمانهای عربی روز گذشته گفت: این هیأت به نیابت از همه اعضای اتحادیه به سوریه آمده است تا تأکید کند به صورت عملی، حامی ملت سوریه است و با آن ابراز همبستگی دارد؛ [سوریه‌ای] که در مراحل مختلف درهای خود را به روی همه عربها باز کرد.

الحلبوسی همچنین تأکید کرد که باید در همه سطوح تلاش کرد تا بار دیگر، دمشق بتواند در محیط عربی خود، ایفای نقش کند. اعضای هیأت نیز اعلام آمادگی کردند که برای رفع مشکلات مردم سوریه، به صورت همه‌جانبه حمایت کنند؛ زیرا سوریه هیچ گاه از کمک به مسائل ملتهای عرب، دست برنداشته است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها