دیدار سردار رادان با مراجع قم | آیت الله جوادی آملی: امنیت با علم ، فهم و تدبیر بدست می‌آید

کد خبر: 1208233

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: امنیت علم و فهم و تدبیر و ادب به دست می‌آید و امور نظامی سهم کمتری دارد.

دیدار سردار رادان با مراجع قم | آیت الله جوادی آملی: امنیت با علم ، فهم و تدبیر بدست می‌آید

 آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: امنیت علم و فهم و تدبیر و ادب به دست می‌آید و امور نظامی سهم کمتری دارد.

 مرکز خبر حوزه ، وی روز پنجشنبه در دیدار سردار رادان فرمانده انتظامی افزود :‌شما که مسئول امنیت کشور هستید باید بدانید که امنیت با علم و فهم و تدبیر و ادب به دست می‌آید و امور نظامی دارای سهم کمتری است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درخصوص حفظ امنیت گفت: اگر ما نیز قرآنی می‌اندیشیم باید امنیت را برای همکان حفظ کنیم.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت:‌ بر همین اساس لازم است تا با تلاش و کوشش خود، نگرانی خانواده‌های دانش آموزان را در پی حوادث اخیر رفع کنید و برای بچه‌های مدرسه و اولیای آنها امنیت بیاورید.

وی گفت:‌هیچ کار و حادثه‌ای در نظر شما سنگین نباشد، بلکه به کار بگویید ما صاحب کار داریم و آن خداست که کل این عالم به اراده اوست و او کارهای سنگین را اداره می‌کند و اگر ارتباط خود را با خدای خود صمیمی کنید می‌توانید با او مناجات و راز نیاز داشته باشید.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ باید جهانی فکر کرد و جهانی حرف زد، فکر جهانی این است که با دیگران تعامل و ارتباط برقرار شود، هر چند باید مواظب کید دشمنان هم بود و پس از ارتباط، انگشتان خود را بشمریم، اما این تعامل و این ارتباط باید وجود داشته باشد.

آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار امیدواری کرد تا به برکت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت، این سرزمین و امنیت آن تا ظهور حضرت صاحب الامر حفظ شود و به مسئولان نظامی و انتظامی نیز توفیق خدمت و آسیب شناسی و دشمن شناسی عنایت کند./ایرنا

 

آیت‌الله سعیدی:لزوم برخورد معقول و منطقی در بحث عفاف و حجاب

نماینده ولی فقیه در قم گفت: در بحث عفاف و حجاب باید با متخلفان به صورت معقول، منطقی، حساب شده و برنامه ریزی شده مقابله کرد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با فرمانده انتظامی کشور که ۱۱ اسفند در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) انجام شد، عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که حضرت ابراهیم (ع) وقتی پایه‌های کعبه را بنا کردند یکی از دعاهایشان این بود که خدایا این شهر را شهر امنی قرار ده.

وی گفت: هر کاری که برای پیشرفت کشور انجام می‌شود در سایه امنیتی است که وجود دارد و یکی از نهادهایی که امنیت کشور را تامین می کند فرماندهی انتظامی است و جا دارد که از سردار اشتری به خاطر زحماتی که کشیدند هم تشکر کنیم.

وی افزود: در بحث عفاف و حجاب باید با متخلفان به صورت معقول، منطقی، حساب شده و برنامه ریزی شده مقابله کرد و این که از نیروی انتظامی این درخواست‌ها می‌شود به معنای این نیست که دستگاه‌های دیگر وظیفه‌ای ندارند بلکه همه دستگاه‌ها باید مردانه و جهادی وارد شوند.

وی با بیان اینکه دعا و توسل باید در کنار عمل و حرکت عاقلانه باشد، اظهار کرد: عمل بدون دعا برکت ندارد و دعای بدون عمل هم تاثیر ندارد بنابراین اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید در کنار خوب کار کردن از دعا و توسل هم غافل نشویم.

 آیت‌الله سبحانی: پلیس با تامین امنیت بزرگترین خدمت را به مردم می‌کند

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پلیس با تامین امنیت بزرگترین خدمت را به مردم می‌کند، گفت: با امنیت است که تمام نیروهای درونی شکوفا می‌شود،آموزش و پرورش، حوزه علمیه، اقتصاد و...با امنیت فعال هستند.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور در قم، اظهار کرد : السَّلاَمُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ، خداوند منان آن زمانی که شرایع را فرستاده که از حضرت نوح باشد به همه امت ها آمدن حضرت مهدی(عج) را وعده داده است.

وی افزود:همه انبیاء وقتی می آمدند، تکمیل شرایع قبلی را می کردند، همه در عصر خود شریعت کامل بوده اند، اما اینکه توحید و عدل همه جهان را فرا بگیرد هنوز محقق نشده و عدل کامل در زمان حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیاز به مقدمات دارد، تصریح کرد: ایشان از ابزار و ادوات استفاده خواهند کرد و ارتشی قوی داشته و حافظ و نگهبان دارند، آن طور نیست که به صورت فردی اقدام کنند.

مرجع معظم تقلید اضافه کرد: وقتی که حضرت ظهور می‌کنند برادری که در مغرب است برادر خود را در مشرق می‌بیند، پیام آن حضرت در سراسر جهان شنیده خواهد شد، ما در آستانه چنین میلادی هستیم و من به شما تبریک می گویم.

آیت الله سبحانی گفت: تنها دین اسلام است که بشر را به آمدن چنین امامی بشارت داده است که عدل را در جهان بسط خواهد داد.

وی با اشاره به حدیث النعمتان مجهولتان الصّحة و الامان، اضافه کرد: دو نعمت برای بشر است که افراد از آن غافل هستند یکی نعمت سلامتی و دوم نعمت امنیت و تا هنگامی شخص از آن برخوردار است قدر آن را نمی داند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: اگر امنیت جانی و مالی نباشد انسان نمی تواند وظایفش را انجام دهد، مقام معظم رهبری این مسئولیت خطیر را بر دوش شما نهاده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس بزرگترین خدمت را به مردم می کند، اضافه کرد: با امنیت است که تمام نیروهای درونی شکوفا می شود آموزش و پرورش، حوزه علمیه و اقتصاد با امنیت فعال است، بنابراین توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.

سردار «احمد رضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این دیدار گفت: امروز توفیق شد به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شده و با حضرتعالی نیز دیدار داشته باشیم.

وی افزود: بعد از حکم مقام معظم رهبری تکلیف سنگینی بر عهده بنده گذاشته شد، جلب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم که در امتداد آن آمده است آسایش و امنیت مردم، ارتقا توانمندی‌ها، آموزش پلیس‌های تخصصی، تقویت شأن و منزلت کارکنان پلیس و اینکه همه دستگاه ها باید به پلیس کمک کنند، ما باید خیلی کار کنیم تا به این مهم برسیم، ان‌شاءالله دعا کنید تا بتوانیم در این مسئولیت خطیر موفق باشیم.

آیت الله نوری همدانی:‌ با عوامل مسمومیت در مدارس برخورد قاطع شود

 آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع عظام تقلید با اشاره به مسمومیت‌های اخیر در مدارس دخترانه قم و چند شهر دیگر خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با عوامل این حوادث شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی عصر پنجشنبه در دیدار سردار «احمدرضا رادان» فرمانده انتظامی کشور گفت:‌ این حوادث که منجر به مسمومیت شماری از دانش آموزان شده‌ یکی از دغدغه‌های مردم است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می‌خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند.

وی اظهار کرد: ‌اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان کرده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. نخستین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع کردن عاملان این حوادث است.

آیت الله نوری همدانی افزود:‌ این موضوع به عنوان نخستین اولویت و آزمون شما است و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود امنیت را مقدمه و زمینه‌ساز رشد و توسعه در جامعه بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: «در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند، امنیت و عدالت و فراوانی نعمت»، باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت:‌ رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود، عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی کرد، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می‌کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت‌ها بیان کرد و افزود:‌ یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (ع) به مالک اشتر هنگام عزیمت به مصر است که حضرت در نامه‌ای به او نوشتند: «ای مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند.» از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.

وی افزود:‌ شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع آنها و برقراری امنیت و آسایش جامعه تمام ظرفیت‌ها را بکار گیرید.

آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت تاکید کرد که ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزاران به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و همه حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسالت می‌نماییم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها