ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان

کد خبر: 1208993

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان، آخرین وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان دبستان هدف گرگان را تشریح کرد و گفت: در مجموع 13 دانش‌آموز گلستانی تحت نظر هستند.

ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان، آخرین وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان دبستان هدف گرگان را تشریح کرد و گفت: در مجموع 13 دانش‌آموز گلستانی تحت نظر هستند.

محمدجواد مقسمی دقایقی پیش با اشاره به آخرین وضعیت دانش‌آموزان دبستان هدف گرگان اظهار کرد: پس از گزارش مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه هدف گرگان، همکاران ما بلافاصله برای بررسی و رسیدگی به وضعیت آنها به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سردرد و سرگیجه از جمله علائم دانش‌آموزان دچار مسمومیت بود، افزود: در بین دانش‌آموزان ۶ نفر علائم بارزتری داشتند که به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان تأکید کرد: خوشبختانه در معاینات انجام شده مشکل حادی در دانش‌آموزان وجود نداشت و فشار خون، تنفس، قلب و عروق و فشار اکسیژن شریانی در آن‌ها نرمال بود اما از آنجایی که می‌گفتند تنفس راحتی ندارند با اکسیژن به بیمارستان منتقل شدند.

مقسمی از ترخیص دانش‌آموزان دبستان هدف گرگان تا دو ساعت آینده خبر داد و متذکر شد:  حال عمومی دانش‌آموزان خوب است و در حال حاضر از لحاظ پزشکی هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی به مسمومیت ۱۵ دانش‌آموز گنبدی طی روز گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تمامی دانش‌آموزان مسموم شده در روز گذشته مرخص شدند اما در مجموع هشت نفر از دانش‌آموزان مسموم شده در روز گذشته و ۶ نفر از دانش‌آموز مسموم شده در امروز همچنان تحت نظر هستند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان  اضافه کرد: از لحاظ پزشکی هم مشکل خاصی و یا یافته ناراحت‌کننده‌ای در بیماران دارای علائم مسمومیت وجود ندارد اما بیشتر خود بیمار با علائم تنگی نفس یا ناراحتی دیگر مراجعه می‌کند که در صورت مشاهده علائم تنفسی درمان را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم.

مقسمی افزود: معمولاً افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شدند مبتلا به آسم و یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند که برای مراقبت بیشتر تحت نظر پزشک قرار دارند.

 جزئیات مسأله مسمومیت ۱۳ دانش‌آموز آملی/ آزمایشات علایمی را نشان نداد

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل با اشاره به اعزام چند پست اورژانس با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در یکی از مدارس این شهرستان گفت: ۱۳ دانش‌آموز و یکی از معلمان مدرسه را به بیمارستان منتقل شدند که هیچ کدام از دانش‌آموزان علایم نگران کننده‍ ای نداشتند و همگی پس از یک ساعت مرخص شدند.

رضا توسلی‌مقدم دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز دوشنبه ۱۵ اسفندماه، مدیر یکی از دبیرستان‌های شهرستان با اورژانس ۱۱۵ شهرستان تماس گرفتند که تعدادی از دانش‌آموزان چار علایم تهوع وسرگیجه شدند، اظهار کرد: با اعزام اورژانس ۱۱۵، تعداد ۱۳ دانش‌آموز و یکی از معلمان مدرسه را به بیمارستان منتقل کردند.

وی گفت: متخصص تب اور‍ژانس بیمارستان بلافاصله بر بالین دانش‌آموزان حاضر شد، دانش‌آموزان معاینه شدند و علایم حیاتی همه آنها دارای شرایط پایداری بود.

توسلی‌مقدم بیان کرد: هیچ کدام از دانش‌آموزان علایم نگران کننده‍ای نداشتند و پزشکان متخصص  بر بالین بیماران حاضر، سطح اکسیژن اندازه‍گیری شد، آزمایشات لازم اخذ شد، هیچ کدام از دانش آموزان علایم وخیمی نداشتند و حال همه خوب است و پس از یک ساعت  مرخص شدند.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل تصریح کرد: پزشک متخصص مسمومیت نیز دانش‌آموزان را ویزیت کردند و با آزمایشات لازم علایمی گزارش نشده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها